Reklama

Czarny piątek - 3 dni szalonych zakupów

Amerykanie po zjedzeniu dziękczynnego indyka ruszają do sklepów polować na okazje. W Polsce powoli kształtuje się podobny zwyczaj

Aktualizacja: 25.11.2016 06:49 Publikacja: 24.11.2016 14:39

Foto: Bloomberg

W USA wydatki związane z sezonem świątecznym w listopadzie i grudniu wynoszą astronomiczne 655,8 mld dol. i w tym roku branżowa organizacja National Retail Federation spodziewa się ich wzrostu o 3,6 proc. Aż 15 proc. przypada na okres pomiędzy Czarnym Piątkiem, czyli świętem okazji w tradycyjnych sklepach a Cyfrowym Poniedziałkiem, kiedy z kolei zniżek udzielają e-sklepy.

W Polsce zwyczaje zostały połączone i już od piątku 25 listopada firmy handlowe zapowiadają niespotykane poza sezonem wyprzedażowym rabaty. Lidl obniża nawet o 70 proc. ceny wybranych artykułów przemysłowych, Tesco oferuje nie mniejsze zniżki, ale tylko dla posiadaczy kart swojego programu lojalnościowego ClubCard. Można wysnuć wniosek, że obydwa święta zakupowe największe możliwości upolowania okazji dają korzystającym z e-sklepów. Do akcji Dzień Darmowej Dostawy zgłosiło się już niemal 2,1 tys. e-sklepów, najwięcej w kategoriach dom i ogród, uroda i zdrowie, odzież, dodatki, dla dzieci oraz sport .

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama