fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Orlen chce wspierać sadowników i zwiększyć sprzedaż polskich soków na stacjach

Bloomberg
Daniel Obajtek, prezes PKN Orlenu, ogłosił właśnie akcję #polskiesoki podczas konferencji na jednej ze stacji Orlenu w Warszawie. Akcja zakłada wzrost o 150 proc. sprzedaży polskich soków na stacjach koncernu.

Daniel Obajtek, szef Orlenu, pamięta o swoich poprzednich doświadczeniach zawodowych jako szef Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) i postanowił wesprzeć polskich sadowników. Zanim został szefem polskiego koncernu paliwowego, był przez półtora roku prezesem ARiMR, która w ramach rozwoju rolnictwa zajmuje się m. in. współpracą z sadownikami.

Według słów Obajtka podczas konferencji, w Polsce jest 1700 punktów sprzedaży, kolejny tysiąc znajduje się poza granicami. Kolejne punkty sprzedaży będą do dyspozycji sieci po zakończeniu fuzji z Grupą Lotos, która ma się zakończyć w połowie przyszłego roku.

- Chcemy, by udział polskich produktów w sprzedaży na stacjach Orlenu wzrósł do 60 proc. z ok. 50 proc. obecnie – powiedział Obajtek cytowany przez ISBNews.

„150 proc. – o tyle w ciągu roku zwiększymy sprzedaż soków od polskich producentów na naszych stacjach" – poinformował Orlen na infografice na Twitterze.

Kolejny tweet informuje: „Startujemy z kampanią #PolskieSoki, w ramach której nie tylko odpowiadamy na oczekiwania konsumentów, ale wspieramy też polskich sadowników".

W upublicznionych informacjach na temat akcji brakuje założeń finansowych – ile będzie kosztowała akcja, ile dziś wynosi sprzedaż soków polskich, a przede wszystkim – jak kupno soków od producentów soków ma się przełożyć na wsparcie finansowe sadowników.

Daniel Obajtek, zaczynał swoją karierę polityczną jako wójt gminy Pcim w latach 2006–2015, następnie od listopada 2015 r. do marca 2017 r. spędził na fotelu prezesa ARiMR. W marcu 2017 r. został powołany na fotel Energi, nominację na prezesa PKN Orlen otrzymał w lutym 2018 r.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA