Reklama

Pandemia: Lody popularniejsze niż szampony i dezodoranty

Ludzie pracujący w domu jedzą więcej lodów, ale zaniedbują higienę osobistą i pielęgnację - wynika z raportu giganta dóbr konsumpcyjnych Unilever.

Aktualizacja: 23.07.2020 13:21 Publikacja: 23.07.2020 12:01

Pandemia: Lody popularniejsze niż szampony i dezodoranty

Foto: Adobe Stock

ula

Sprzedaż lodów skoczyła w ciągu trzech miesięcy do czerwca o 26 proc. W tym samym czasie spadł popyt na szampony i dezodoranty.

Czytaj także: Co kupujemy w czasie pandemii. Największe hity i niespodzianki

Unilever w raporcie kwartalnym poinformował, że w trakcie lockdownu spowodowanego pandemią koronawirusa klienci kupowali więcej nie tylko lodów, ale także herbaty oraz innych produktów spożywczych. Najchętniej kupowanymi markami lodów podczas lockdownu były: Magnum i Ben and Jerry's.

Wyraźnie wzrosła też sprzedaż dań gotowych, m.in. marki Knorr oraz majonezu Hellmann's.

Mimo, że mocno wzrosła sprzedaż mydeł do rąk i płynów do dezynfekcji, to inne środki higieny osobistej zanotowały wyraźny spadek sprzedaży. Dezodoranty i szampony okazały się mniej niezbędne dla osób, które z powodu pandemii musiały drastycznie ograniczyć kontakty społeczne - informuje BBC.

Reklama
Reklama

Unilever już w kwietniu informował, że sprzedaż dezodorantów i innych środków higieny osobistej wyraźnie spadła. Najwyraźniej wiele osób pracujących zdalnie przestaje tak często myć włosy, golić się a nawet nie używa codziennie dezodorantów. Wyraźnie to widać podczas całego okresu pandemii.

Z danych Unilever wynika też, że mocno wzrosła sprzedaż środków czystości, takich jak płyny do czyszczenia Cif czy preparaty marki Domestos, które pomagają nie tylko w utrzymaniu czystości, ale także zapobiegają roznoszenia koronawirusa.

W sumie spadek sprzedaży produktów grupy Unilever w drugim kwartale tego roku okazał się niższy niż oczekiwali analitycy.

Sprzedaż bazowa spadła w II kwartale roku o 0,3 proc. Analitycy prognozowali spadek o 4,3 procent. Według analityków był to pierwszy spadek sprzedaży kwartalnej koncernu od trzeciego kwartału 2004 roku.

Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama