Krajowe spółki odzieżowe notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (stanowią liczne grono) rozpoczęły publikację danych o sprzedaży w sklepach i internecie w maju br.
Do zamknięcia tego wydania „Rzeczpospolitej" spośród największych firm rezultaty opublikowały LPP, właściciel m.in. marki Reserved, oraz obuwnicza Grupa CCC. Zgodnie z zapowiedziami menedżerów tych firm po słabym I kw., w którym gros przedsiębiorstw wykazało straty dużo większe niż przed rokiem, II kw. zapowiada się znacznie lepiej.
– Maj zniwelował słabe wyniki kwietnia i sprawił, że zarówno po LPP, jak i CCC można spodziewać się dobrego II kw. – ocenia Adrian Skłodowski, analityk DM PKO BP.
Pozytywnie zaskoczyło go CCC, a dane LPP za ubiegły miesiąc uważa zwyczajnie za dobre. Zdaniem Skłodowskiego na korzyść CCC przemawia fakt, że majowe przychody okazały się o 39 proc. wyższe niż rok temu, choć i wówczas także szybko rosły (w maju 2016 r. były o 40 proc. wyższe niż w maju 2015 r.).
– Dobrą wiadomością dla inwestorów jest poziom obrotów z e-commerce. Widać, że w całym roku można się spodziewać ponad 500 mln zł w tym kanale – mówi Skłodowski. Chodzi o wyniki spółki e-Obuwie, którą w maju sprzedała buty i akcesoria za 48 mln zł, o 130 proc. więcej niż rok temu, a w ciągu pierwszych pięciu miesięcy zanotowała 207 mln zł obrotów. W sumie CCC w tym czasie osiągnęło 1,47 mld zł przychodów, o 29 proc. więcej niż rok temu.