Koncern rozpoczyna pilotażowy program pod tytułem "Mattel PlayBack", chcąc odzyskać stare, nieużywane plastikowe zabawki i przerobić je na całkowicie nowe.
Program ma być krokiem firmy w kierunku przyszłości ukierunkowanej na zrównoważony rozwój. Mattel wcześniej zobowiązała się do wykorzystywania we wszystkich swoich produktach i opakowaniach materiałów plastikowych w 100 proc. pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu lub pochodzenia biologicznego do 2030 roku.
Żeby wziąć udział w programie wystarczy wejść na stronę internetową firmy, wydrukować bezpłatną etykietę wysyłkową oraz zapakować i wysłać zabawki pocztą z powrotem do firmy. Zabawki zostaną następnie posortowane i rozdzielone według rodzaju materiału, a następnie przetworzone i poddane recyklingowi. Materiały, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane jako zawartość pochodząca z recyklingu w nowych zabawkach, zostaną poddane recyklingowi na inne produkty z tworzyw sztucznych lub przekształcone z odpadów w energię - informuje CNN.
Na razie w ramach programu przyjmowane będą zabawki trzech marek: Barbie, Matchbox i MEGA, ale z czasem dołączą także inne.
Program będzie początkowo dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, ale firma uruchamia podobne programy PlayBack we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii przy współpracy z partnerem zewnętrznym - informuje CNN Business.