fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Mattel chce odzyskać twoje stare Barbie i inne zabawki

Bloomberg
Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy wciąż trzymają w piwnicy swoje stare zabawki z lat 90. zeszłego wieku. Koncern Mattel chce je recyklingować.

Koncern rozpoczyna pilotażowy program pod tytułem "Mattel PlayBack", chcąc odzyskać stare, nieużywane plastikowe zabawki i przerobić je na całkowicie nowe.

Program ma być krokiem firmy w kierunku przyszłości ukierunkowanej na zrównoważony rozwój. Mattel wcześniej zobowiązała się do wykorzystywania we wszystkich swoich produktach i opakowaniach materiałów plastikowych w 100 proc. pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu lub pochodzenia biologicznego do 2030 roku.

Żeby wziąć udział w programie wystarczy wejść na stronę internetową firmy, wydrukować bezpłatną etykietę wysyłkową oraz zapakować i wysłać zabawki pocztą z powrotem do firmy. Zabawki zostaną następnie posortowane i rozdzielone według rodzaju materiału, a następnie przetworzone i poddane recyklingowi. Materiały, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane jako zawartość pochodząca z recyklingu w nowych zabawkach, zostaną poddane recyklingowi na inne produkty z tworzyw sztucznych lub przekształcone z odpadów w energię - informuje CNN.

Na razie w ramach programu przyjmowane będą zabawki trzech marek: Barbie, Matchbox i MEGA, ale z czasem dołączą także inne.

Program będzie początkowo dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, ale firma uruchamia podobne programy PlayBack we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii przy współpracy z partnerem zewnętrznym - informuje CNN Business.

Pandemia spowodowała nieoczekiwany wzrost popytu na zabawki, ponieważ rodzice utknęli z dziećmi w domu. Mattel, podobnie jak wiele dużych firm produkujących zabawki stara się być bardziej przyjazny dla środowiska po dziesięcioleciach polegania na produktach i opakowaniach z tworzyw sztucznych niszczących środowisko naturalne.

Znalezienie alternatywy dla plastiku ma kluczowe znaczenie nie tylko dla przeciwdziałania zmianom klimatycznym, ale także dla zachowania przychylności klientów, którzy są coraz bardziej świadomi tego, jak ich wybory wpływają na planetę.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA