Producent papieru toaletowego przygotował się na wirusową gorączkę

Już od dwóch miesięcy mamy zapasy większości surowców pozwalające na zachowanie ciągłości produkcji - zapewnia „Rzeczpospolitą" spółka Velvet Care, lider polskiego rynku artykułów higienicznych, w tym papieru toaletowego.

Aktualizacja: 18.03.2020 05:40 Publikacja: 17.03.2020 20:30

Producent papieru toaletowego przygotował się na wirusową gorączkę

Foto: AFP

Rynkowy potentat zapewnia, że jest przygotowany na gorączkę zakupów papieru toaletowego, którego sprzedaż w pierwszym tygodniu marca (2-8 bm) wzrosła, według firmy Nielsen, o 56 proc.

- Porównując zamówienia składane w marcu 2020 roku do tych w poprzednich miesiącach, obserwujemy ponad 60 proc. wzrost zapotrzebowania na nasze produkty. Największy wzrost zamówień dotyczy papieru toaletowego, ale dużym zainteresowaniem cieszą się również ręczniki papierowe – informuje nas Artur Pielak prezes Velvet Care. Spółka -według ostatnich publikowanych danych finansowych – miała w 2018 r. ponad pół miliona złotych przychodów ze sprzedaży i 12,5 proc. rynku papieru toaletowego z marką Velvet.

Jak zaznacza prezes Pielak, do obecnej sytuacji firma zaczęła na dobre przygotowywać się, gdy na początku stycznia pojawiły się pierwsze komunikaty dotyczące koronawirusa. Wtedy zaczęła gromadzić większe zapasy surowców i jednocześnie zmieniła profil produkcji- przestawiając się na najbardziej popularne produkty. Teraz zakład Velvet Care w Kluczach pracuje na trzy zmiany przez siedem dni w tygodniu. (24/7). Do nadzwyczajnej sytuacji spółka dostosowała też transport –prezes Pielak zaznacza, że obecnie realizowane są tylko zamówienia obejmujące pełne wypełnienie ciężarówek produktami a cały proces załadunku odbywa się praktycznie „bezdotykowo".

Jak jednak przyznaje Velvet Care, wyzwaniem dla producentów artykułów higienicznych może być sytuacja we Włoszech- północne Włochy są zagłębiem branży papierniczej i również producenci działający w Polsce sprowadzają stamtąd część surowców. Jednak również przedstawiciele innych firm, w tym wicelider rynku -spółka z włoskim kapitałem, Sofidel Poland, zapewniają w serwisie RynekPapierniczy.pl , że produkują teraz w cyklu 24/7 i nie ma na razie problemów z dostawami.

- Velvet Care od dawna ma zdywersyfikowany sposób dostaw i większość surowców sprowadza z krajów nam najbliższych. Kluczowe decyzje w tym zakresie zostały podjęte już pod koniec minionego roku - zaznacza Artur Pielak.

Rynkowy potentat zapewnia, że jest przygotowany na gorączkę zakupów papieru toaletowego, którego sprzedaż w pierwszym tygodniu marca (2-8 bm) wzrosła, według firmy Nielsen, o 56 proc.

- Porównując zamówienia składane w marcu 2020 roku do tych w poprzednich miesiącach, obserwujemy ponad 60 proc. wzrost zapotrzebowania na nasze produkty. Największy wzrost zamówień dotyczy papieru toaletowego, ale dużym zainteresowaniem cieszą się również ręczniki papierowe – informuje nas Artur Pielak prezes Velvet Care. Spółka -według ostatnich publikowanych danych finansowych – miała w 2018 r. ponad pół miliona złotych przychodów ze sprzedaży i 12,5 proc. rynku papieru toaletowego z marką Velvet.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji