Przynajmniej kilka tego typu automatów stoi już w Warszawie, zaś urządzenia do odbioru paczek firmuje marka CaiNiao. To logistyczna platforma grupy Alibaba, właściciela AliExpress, wcześniej znana jako China Smart Logistics Network. Ta firma logistyczna powstała w 2013. Przedstawiciele AliExpress podkreślali w styczniu, że projekt będzie miał małą skalę. AliExpress współpracuje w Polsce z InPost, firma wielokrotnie podkreślała, iż chce rozwijać system odbioru zamówień w różnych formach. InPost ma już w Polsce 11 tys. swoich Paczkomatów, dla wielu internetowych handlowców to najpopularniejsza metoda odbioru zamówień.

Z InPost pracuje też Allegro, które również inwestuje we własne urządzenia. Spółka poinformowało również o zawarciu umowy z Modern-Expo na dostarczenie automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Pierwsza partia pojawi się już w połowie roku, a do końca 2021 r. ich sieć zwiększy się do 1,5 tys. Umowa opiewa na 3 tys. urządzeń.

- Nasza umowa z InPostem jest absolutnie niezagrożona, będziemy rozwijać współpracę – podkreśla Francois Nuyts, prezes Allegro.