Zgodnie z wcześniejszymi badaniami 83 proc. Polaków kupi przynajmniej symboliczny prezent z tej okazji, a dwie dekady temu tylko 42 proc. Polaków obchodziło to święto.

Czytaj także: Wymyślone święta dają zyski

Z obecnego badania Allegro i Mobile Institute wynika, że konsumenci z tej okazji lubią spontaniczne zakupy, bo określony budżet na Walentynki ma jedynie 17 proc. obchodzących to święto. Budżet na takie wydatki to przeważnie 100-150 zł. 76 proc. badanych, wyda tyle samo lub więcej niż w ubiegłym roku. W tym roku na Allegro prezent zamierza kupić 45 proc. kupujących walentynkowe prezenty. - Polacy coraz chętniej obchodzą walentynki i szukają prezentów i podobnie jak przy okazji codziennych zakupów poszukiwania zaczynają od sieci - mówi Dagmara Brzezińska-Marcu, dyrektor rynku Zdrowie i Uroda, Sport, Supermarket, Dziecko i Sport. - Z naszego badania wynika, że już, co trzeci Polak woli kupować w Internecie, bo tu jest więcej promocji i specjalnych ofert. Cieszymy się, że w tym roku aż 45 proc. kupujących walentynkowe prezenty chce to zrobić na Allegro, bo - jak odpowiadają w badaniu - znajdują tu atrakcyjne ceny, duży wybór i świetne warunki dostawy dzięki programowi Allegro Smart! - dodaje

Na liście planowanych zakupów są: gadżety erotyczne (24 proc.) oraz kosmetyki i perfumy (20 proc. ). Polacy świętują walentynki obdarowując się, a to często przy okazji bycia razem w domu lub w restauracji. 35 proc. par w Polsce zamawia lub przyrządza kolację w domu, a przy wyborze restauracji kierujemy się tym, aby była blisko domu i była miejscem, gdzie para jeszcze nie była (20 proc.) a także, żeby było to miejsce, z którym wiążą się wspólne dobre wspomnienia (20 proc.) Najczęściej walentynki Polacy świętują przy winie (63 proc.) i szampanie (32 proc.), wino jest też wymieniane, jako ulubiony drink walentynkowy, chociaż pojawia się też whisky z colą i mojito. Co 8 obchodzący walentynki Polak zamawia kolację z tej okazji, najczęściej jest to coś z kuchni francuskiej, włoskiej lub sushi, 1 zamówi coś z ulubionej restauracji, ponad połowa skorzysta z dedykowanego menu walentynkowego zaproponowanego przez restaurację.