Jak dowiedział się Business Insider Polska, pierwszy sklep Lidla w nowym formacie pojawił się w Opolu. Obok tradycyjnego sklepu sieci dyskontów stanął oddzielny outlet, w którym nie będą sprzedawane produkty spożywcze. Znajdą się tam z kolei artykuły przemysłowe, takie jak odzież, obuwie, sprzęt RTV i AGD, a także akcesoria do domu i ogrodu. Będzie je można nabyć po wyjątkowo przystępnej cenie - sieć oferuje zniżki sięgające nawet 80 proc. cen tych samych produktów w zwykłej ofercie.

- Wszystkie artykuły są w pełni wartościowe, stanowią końcówki serii. Obejmują je takie same zasady kupna i zwrotu jak w przypadku naszych regularnych sklepów - wyjaśniła Aleksandra Robaszkiewicz, head of communications w Lidl Polska, w rozmowie z Business Insider Polska.

Zaznaczyła, że rozwiązanie to jest na razie na etapie testów i nie wiadomo jeszcze, czy powstaną w Polsce kolejne outlety Lidla.

Niemiecka sieć dyskontów poszła tym samym śladem Biedronki, która już od kilku lat wprowadza na terenie Polski własne outlety. Na początku występowały one pod szyldem Towaroteka, ale od 2018 roku sieć otwierała kolejne sklepy w tym formacie o nazwie Biedronka Outlet.