W 2021 roku wchodzi w życie podatek od sprzedaży detalicznej, który zapłacą sklepy o najwyższych obrotach. Największym płatnikiem nowej daniny będzie Biedronka, posiadająca obecnie 3115 sklepów. Należąca do Grupy Jeronimo Martins sieć twierdzi jednak, że nie obawia się tegorocznych zmian prawnych.

- Ten podatek nie jest nowy, wiedzieliśmy, że nadejdzie. Firma się przygotowała do tego - podkreślił Pedro Soares dos Santos, cytowany przez Business Insider Polska.

Dodał, że Biedronka zamierza nadal być „liderem rynku, liderem cenowym i liderem kosztowym”.

Firma planuje także dalszą ekspansję zagraniczną, jak i duże inwestycje cyfrowe. Jesienią 2021 roku zamierza uruchomić nową aplikację mobilną, w której znajdzie się cyfrowa wersja karty Moja Biedronka.

- Zamierzamy także personalizować naszą ofertę skierowaną do poszczególnych klientów - powiedział Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka.