Sieci zapewniają jednak, że powoli eliminują opakowania z plastiku, stawiając na folię z celulozy, a czasami na dość nowatorskie rozwiązanie, jak np. znakowanie warzyw światłem.

"Biedronka jest w Polsce niechlubnym liderem, jeśli chodzi o ilość warzyw i owoców pakowanych w plastik. W jej sklepach znajdziemy też papierowe woreczki z plastikowym »okienkiem«, których nie poddaje się recyklingowi, foliowe rękawiczki czy darmowe woreczki jednorazowe (tzw. zrywki)" - napisał na Facebooku Mariusz Szczygieł. Powołał się informacje podane przez fotografa Daniela Pietryczkiewicza, który odwiedził warszawskie supermarkety. Pietryczkiewicz będąc w Biedronce, oszacował, że w dziale "owoce i warzywa" na 111 produktów ponad połowa była owinięta folią - pisze Business Insider Polska.

Arkadiusz Mierzwa, kierownik komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, w rozmowie z Business Insider Polska przekonuje, że firma najbardziej popularne warzywa i owoce sprzedaje luzem. - Przede wszystkim chodzi tu o banany, mandarynki, pomarańcze, jabłka, pomidory, ziemniaki i marchew.

Pakowane w plastik warzywa i owoce znajdziemy też w Lidlu czy supermarketach i hipermarketach różnych sieci. W takiej formie są sprzedawane też często zyskujące na popularności warzywa i owoce bio, czyli pochodzące z upraw ekologicznych. Powód? Chodzi o to, by nie pomyliły się z produktami pochodzącymi z upraw konwencjonalnych i nie miały z nimi kontaktu.