fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Sklepy abc też będą pocztami

Bloomberg
Kolejna sieć chce skorzystać z możliwości obejścia zakazu handlu w niedzielę. Sklepów abc jest w Polsce aż 8,6 tys.

Firma poinformowała, iż udostępnia osobom prowadzącym franczyzowe sklepy abc wdrożenie usługi kurierskiej w swoich placówkach. To rozwiązanie pozwoli im m.in. na zwiększenie liczby klientów i większą sprzedaż, a konsumentom na odbieranie i wysyłanie paczek w dogodnej lokalizacji i porze. Przy okazji dzięki opcji nadawania i odbierania przesyłek w sklepach stają się one punktami pocztowymi, co pozwala na normalną pracę w niedzielę – za ladą wtedy nie musi stać właściciel, ale mogą to być pracownicy.

– Pierwsze sklepy abc będą mogły uruchomić usługę jeszcze w listopadzie. Mamy nadzieję, że już niedługo właściciele sklepów i ich klienci odczują pierwsze korzyści z jej wdrożenia. Okres przedświąteczny to najważniejszy czas dla branży e-commerce, w którym sprzedaż online jest najwyższa w całym roku – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.

Czytaj także:  Kumulacja handlowych niedziel, a potem posucha 

Obsługa procesów wydawania i przyjmowania przesyłek od strony technicznej będzie możliwa dzięki Polskim ePłatnościom, czyli lidera w segmencie dostawców wielofunkcyjnych terminali płatniczych.

Działania wdrożeniowe i wsparcie operacyjne w sklepach koordynuje Pointpack, integrator technologiczny usług kurierskich. Odpowiedzialny jest również za nawiązywanie i rozwijanie współpracy z firmami kurierskimi.

Właściciele sklepów abc zainteresowani wdrożeniem usługi kurierskiej „Moja Paczka” mogą to zrobić w prosty sposób wypełniając formularz zgłoszeniowy. Wystarczy jeden podpis, a terminal płatniczy Polskich ePłatności obsłuży przyjmowanie i odbieranie paczek. Usługa kurierska będzie dostępna w punktach, które zgłoszą chęć jej wdrożenia. Z każdym miesiącem takich sklepów w Polsce będzie coraz więcej.

– Zdecydowaliśmy się na udostępnienie usługi kurierskiej sieci sklepów abc, ponieważ takie rozwiązanie pozwoli naszym klientom – właścicielom sklepów – budować ich konkurencyjność na polskim rynku detalicznym – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash. – Możliwe, że część osób stwierdzi, że to odpowiedź na niedziele niehandlowe, jednak sklepy abc są prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców i w większości decydowali się oni na otwieranie swoich sklepów w niedziele. Wielokrotnie to podkreślaliśmy, że małe niezależne sklepy są beneficjentem wprowadzonych zmian legislacyjnych – dodaje.

Czytaj także: W które niedziele grudnia będzie można zrobić zakupy? Sprawdź

Eurocash podkreśla, że w przypadku wdrożenia usług kurierskich chodzi o zupełnie nowe korzyści dla przedsiębiorców. Po pierwsze, obserwujemy wzrost liczby punktów handlowych, które oferują usługi kurierskie. Aktualnie świadczą je zarówno inne sieci franczyzowe, punkty prasowe czy stacje benzynowe. To zasługa przede wszystkim dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Coraz więcej konsumentów jest zainteresowanych tą usługą i coraz częściej o jej wprowadzenie dopytywali również nasi klienci. Po drugie, dla sklepów małoformatowych to szansa na zwiększenie liczby klientów, uzyskanie dodatkowej marży, czy w praktyce po prostu większą sprzedaż.

- Co ciekawe, badania pokazują, że współczynnik współkupowania wynosi przy tego typu usłudze ok. 30 proc. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy. Wszystkie te czynniki wpłynęły na naszą decyzję o wdrożeniu usługi „Moja Paczka” do sieci abc. Celem Grupy Eurocash jest wspieranie handlu niezależnego w Polsce i dostarczanie jego uczestnikom narzędzi i możliwości do konkurowania na tym rynku. Decyzja o tym, czy skorzystać z danego rozwiązania i poprawić konkurencyjność swojego sklepu poprzez zaoferowanie usług kurierskich lub pracę w niedzielę, zarówno wcześniej jak i teraz, jest wyłącznie po stronie właściciela sklepu – dodaje Domański.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA