fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Tesco stawia na małe sklepy

Bloomberg
Sieć Tesco chce się w Polsce skupić na mniejszych sklepach, które notują lepsze wyniki. Osiem hipermarketów ma zostać sprzedanych.

Tesco Polska przekazała pracownikom szczegóły planu dotyczącego skoncentrowania swoich działań w Polsce na małych formatach sklepów. Decyzja ta oznacza przebudowę największych hipermarketów w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów. Poza przebudowami, Tesco potwierdziło, iż jest na etapie finalizacji umów sprzedaży 8 dużych hipermarketów.

Pierwszy etap zmian we wszystkich pozostałych dużych hipermarketach zaplanowany jest na sierpień i wiąże się z redukcją asortymentu w największych sklepach, aby zakupy dla klientów były prostsze i bardziej przyjazne. Jednocześnie nowa oferta będzie także prostsza do zarządzania dla pracowników w sklepach. W hipermarketach kompaktowych oraz supermarketach gama produktów spożywczych również zostanie odpowiednio dopasowana i uproszczona.

- Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi – mówi Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.

- Zmiany te są częścią naszej pracy na rzecz poprawy konkurencyjności biznesu w Polsce i kontynuacją wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z dopasowywaniem asortymentu i zmniejszaniem powierzchni największych hipermarketów. Najbliższe tygodnie to dla nas okres pełen wyzwań, wierzę jednak, iż nasi klienci docenią tę zmianę – mówi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Pod koniec maja firma informowała o zamknięciu kolejnych czterech placówek w Polsce, była to już kolejna tego typu informacja – w 2018 r.zamknięto w sumie kilkadziesiąt placówek. Tesco jest nadal w gronie największych firm handlowych w Polsce z obrotami nieco poniżej 10 mld zł. Firma ma nadal ponad 300 sklepów.

Na rozwój w małych formatach w Polsce stawiają też inni gracze jak Biedronka czy Carrefour.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA