fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Zbędne ubrania oddasz w Biedronce. Rusza nowa akcja sieci

Bloomberg
Detalista wspólnie z Reckitt Benckiser chce pomóc podopiecznym Caritasu.

Biedronka od lat współpracuje z Caritasem pomagając w ten sposób potrzebującym. Kolejną odsłoną kooperacji między największym detalistą w kraju a kościelną organizacją charytatywną jest akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie”, w której Biedronka zachęca do oddawania niepotrzebnych ubrań. Można dzięki temu upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – pomóc potrzebującym i chronić środowisko.

Czytaj także:  Biedronka na celowniku UOKiK. Chodzi o polskich dostawców 

- Prowadzimy z Caritas wiele wspólnych akcji, kierowanych do różnych grup potrzebujących, w tym dzieci czy seniorów. Tym razem stawiamy na ekologię – w szafach wielu osób znajdują się ubrania których nikt już nie nosi. Zamiast wyrzucać, warto je oddać komuś, komu jeszcze się przydadzą, a nawet sprawią radość – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR sieci Biedronka.

Akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” prowadzona jest od 27 czerwca do 25 lipca w 300 wybranych sklepach Biedronki w całej Polsce. Chętni mogą po prostu wrzucić zbędne dla siebie ubrania do różowego kontenera oznaczonego logotypem akcji. Co wygodne dla pomagających, ubrania będą potem wyprane przez Reckitt Benckiser, producenta odplamiaczy Vanish. Dopiero potem ubrania zostaną przekazane Caritas, który rozdysponuje je pomiędzy potrzebujących. Akcja wspierana jest przez spoty reklamowe, a listę sklepów biorących udział w akcji można znaleźć na stronie www.vanish.pl/drugie-zycie.

W Polsce każdego roku wyrzucane jest 2,5 mln ton tekstyliów. I to pomimo faktu, że 32 procent Polaków już teraz oddaje zbędne ubrania potrzebującym. Akcje oddawania zbędnych ubrań potrzebującym mogą poprawić te statystyki na korzyść środowiska.

Biedronka, jak już wspomniano na początku, prowadzi też wspólnie z Caritasem inne akcje. Wśród najważniejszych jest „Spiżarnia Caritas”, która przeciwdziała marnowaniu żywności i polega na przekazywaniu przez sieć niesprzedanych, a pełnowartościowych produktów bezpośrednio ze sklepów. Najczęściej są to artykuły spożywcze z bliskim terminem przydatności do spożycia, uszkodzonymi opakowaniami czy dojrzałe owoce i warzywa, które mogłyby się zaraz zepsuć. Produkty wykorzystywane są w jadłodajniach i w punktach wydawania żywności dla osób potrzebujących.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA