fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Polacy wydadzą w Czarny Piątek 2,3 mld zł

Chris Ratcliffe/Bloomberg
Tyle za zakupowe szaleństwo już za tydzień w piątek wydadzą Polacy. To kolejny mocny punkt na mapie handlowej.

Z badania TNS dla serwisu eBay wynika, że 7 milionów Polaków chce szukać specjalnych okazji i wyjątkowych artykułów podczas akcji promocyjnych w czarny Piątek, czyli 23 listopada. Z badania wynika również, że już 87 proc. badanych wie, czym jest Black Friday i Cyber Monday (+12% r/r).

Łączna suma wydatków konsumentów z tej okazji przekroczy 2,3 mld zł. Średnio wydamy po 340 zł, z czego większe wydatki deklarują mężczyźni (408 zł) niż kobiety (271 zł). Według badania TNS, najchętniej kupowanymi produktami podczas Black Friday i Cyber Monday są odzież, buty i inne akcesoria (57 proc.), elektronika (43 proc.), a także artykuły dla domu i ogrodu (13 proc.). Jak pokazują wewnętrzne dane eBay, w ubiegłym roku podczas listopadowych wyprzedaży, sprzedaż artykułów tych kategorii wzrosła aż o 100 proc. w stosunku do standardowej dziennej sprzedaży. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie internautów, platforma przygotowała specjalną ofertę „Okazji” z darmową wysyłką bez konieczności wykupowania abonamentu.

– Z myślą o potrzebach konsumentów szukających wyjątkowych artykułów podczas Black Friday, przygotowaliśmy specjalne oferty poniżej 49 zł, które nie wymagają zakupu abonamentu. Dzięki nim oraz innym okazjom, kupujący mogą znaleźć na platformie produkty najlepszych zachodnich marek oraz szeroki wybór pomysłów na świąteczne prezenty z bezpłatną wysyłką do Polski. Niedawno azjatycki serwis eBay nawiązał współpracę także z usługą SpeedPAK, która umożliwia sprzedawcom dostarczanie produktów z Chin do Polski w ciągu 15-18 dni roboczych – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Według badania TNS, co trzeci Polak już w listopadzie kupuje prezenty z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Informacji o tym, kiedy, gdzie i jakie pojawią się okazji polscy kupujący szukają na różne sposoby. Aż 66 proc. sprawdza informację na stronach internetowych, co czwarty Polak chętnie wesprze się rekomendacją rodziny i znajomych, a 15 proc. badanych będzie monitorować ogłoszenia i reklamy w poszukiwaniu kuponów rabatowych.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA