Reklama

Polacy wydadzą w Czarny Piątek 2,3 mld zł

Tyle za zakupowe szaleństwo już za tydzień w piątek wydadzą Polacy. To kolejny mocny punkt na mapie handlowej.

Aktualizacja: 14.11.2018 12:51 Publikacja: 14.11.2018 12:48

Polacy wydadzą w Czarny Piątek 2,3 mld zł

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Z badania TNS dla serwisu eBay wynika, że 7 milionów Polaków chce szukać specjalnych okazji i wyjątkowych artykułów podczas akcji promocyjnych w czarny Piątek, czyli 23 listopada. Z badania wynika również, że już 87 proc. badanych wie, czym jest Black Friday i Cyber Monday (+12% r/r).

Łączna suma wydatków konsumentów z tej okazji przekroczy 2,3 mld zł. Średnio wydamy po 340 zł, z czego większe wydatki deklarują mężczyźni (408 zł) niż kobiety (271 zł). Według badania TNS, najchętniej kupowanymi produktami podczas Black Friday i Cyber Monday są odzież, buty i inne akcesoria (57 proc.), elektronika (43 proc.), a także artykuły dla domu i ogrodu (13 proc.). Jak pokazują wewnętrzne dane eBay, w ubiegłym roku podczas listopadowych wyprzedaży, sprzedaż artykułów tych kategorii wzrosła aż o 100 proc. w stosunku do standardowej dziennej sprzedaży. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie internautów, platforma przygotowała specjalną ofertę „Okazji” z darmową wysyłką bez konieczności wykupowania abonamentu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Reklama
Reklama