Reklama
Rozwiń

Billboardy „Sprawiedliwe sądy" psuły wizerunek Polski - orzeczenie sądu ws. Polskiej Fundacji Narodowej

Finansowanie kampanii „Sprawiedliwe sądy" było niezgodne z celami określonymi w statucie fundacji.

Publikacja: 28.11.2018 07:16

Billboardy „Sprawiedliwe sądy" psuły wizerunek Polski - orzeczenie sądu ws. Polskiej Fundacji Narodowej

Foto: Fotorzepa

To sedno najnowszego postanowienia Sądu Rejonowego w Warszawie, który wprawdzie stwierdził, że zeszłoroczna kampania „Sprawiedliwe sądy" nie naruszyła prawa, ale finansowanie jej przez Polską Fundację Narodową było sprzeczne z jej celami opisanymi w statucie. Oceny tej nie zmienia twierdzenie fundacji, że sama nie przygotowała ani nie prowadziła kampanii, a tylko ją finansowała, gdyż to jest jedna z form działalności fundacji – wskazał sąd.

Odnosząc się z kolei do argumentacji fundacji, że finansując kampanię realizowała cel statutowy, tj. promocję i ochronę wizerunku RP oraz polskiej gospodarki, sąd napisał w uzasadnieniu do postanowienia, że nie sposób podzielić tego stanowiska. Treści rozpowszechniane w trakcie owej kampanii pod tytułami np. „Sędzia może kłamać bezkarnie", nie tylko nie promują i nie chronią wizerunku RP, wręcz przeciwnie – wizerunek ten znacznie osłabiają, kreując oparty na jednostkowych przypadkach negatywny obraz władzy sądowniczej.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Fundacje i stowarzyszenia
Owsiak ma prawo odmówić współpracy z firmami reklamującymi się w Republice