W firmie spędzamy średnio 40 godzin tygodniowo. Sposób zagospodarowania tej przestrzeni wpływa zarówno na nasze samopoczucie, jak i kreatywność. Jednocześnie biuro to także wizytówka firmy – styl, w jakim jest urządzone może wiele powiedzieć potencjalnemu klientowi. Jak sprawić, aby przestrzeń biurowa była atutem, robiła dobre wrażenie i jednocześnie sprzyjała pracy?
Pozytywne pierwsze wrażenie
Wyobraź sobie taką sytuację. Wchodzisz do pomieszczenia, które jest niewielkie i zagracone meblami. Ponieważ w oknach zostały zainstalowane żaluzje, przestrzeń jest słabo oświetlona. Do tego wszystkiego biuro tonie w dokumentach. Czy w takich warunkach chciałbyś prowadzić negocjacje biznesowe? Czy firma, która prezentuje się w taki sposób, wywrze na Tobie dobre pierwsze wrażenie?
Nie każda firma może pozwolić sobie na utrzymanie recepcji. W takiej sytuacji pozostaje zadbać o wygląd biura. Kadra zarządzająca ma do wyboru rozwiązania w postaci open space (czyli otwartej przestrzeni biurowej) lub kameralnych, kilkuosobowych biur. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Tam jednak, gdzie przyjmowani są klienci, powinno być przede wszystkim komfortowo i schludnie.
Jak sprawić, aby przestrzeń, do której trafiają klienci, dobrze świadczyła o firmie? Jeżeli jest to gabinet, w warto wygospodarować w nim kącika dla gości. Kanapa i stolik kawowy – tyle wystarczy, aby odgrodzić klientów od przestrzeni pracowniczej, czyli biurka.
Nowoczesne biuro wabikiem na klientów
Czy nowoczesne biuro może przyciągać klientów i sprawić, że firma zyska w oczach potencjalnych kontrahentów? W czasach, gdy liczy się to, aby się wyróżnić, z pewnością tak. Elegancki budynek czy przestrzeń, która została zagospodarowana w kreatywny sposób, w takich biurach przebywa się znacznie chętniej niż w przestrzeni z wystrojem przywołującym w pamięci ostanie lata ubiegłego wieku.