Rośnie nie tylko udział i liczba, ale też wartość tego typu transakcji w naszym kraju. MasterCard podał, że w ciągu roku wartość płatności kartami zbliżeniowymi zwiększyła się o 107 proc. Liczba kart zbliżeniowych, aktywnie używanych przez Polaków wzrosła o 34 proc. r/r, zaś o 68 proc. urosła liczba przeprowadzonych nimi płatności zbliżeniowych. Średnia wartość transakcji wyniosła ok. 45 zł (11 USD) w porównaniu z 35 zł w ubiegłym roku.

MasterCard ocenia, że upowszechnienie technologii zbliżeniowej sprzyja rozwojowi opartych na niej płatności mobilnych. W listopadzie Google udostępnił w Polsce usługę zbliżeniowych płatności mobilnych Android Pay. Daje ona posiadaczom kart możliwość płacenia telefonami różnych producentów z systemem operacyjnym Android, poprzez zbliżenie urządzenia do terminala płatniczego. Obecnie korzystają z systemu Android Pay posiadacze kart Mastercard w trzech polskich bankach - Aliora, T-Mobile Usługi Finansowe i BZ WBK.

Polska była pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej i drugim krajem w Europie, po Wielkiej Brytanii, gdzie usługa Google została wprowadzona na rynek.