Finanse

Cumulus Evo – cyfrowa ewolucja sprzedaży

ERGO Hestia przedstawiła nową platformę sprzedaży ubezpieczeń.
materiały prasowe
ERGO Hestia usprawnia pracę pośredników. Cumulus Evo to nowe narzędzie, które ułatwi sprzedaż i obsługę programów ubezpieczeniowych dla grup zawodowych.

Materiał powstał we współpracy z Ergo Hestią

Ubezpieczyciel zaprezentował platformę Cumulus Evo kolejno w trzech miastach: Katowicach, Sopocie i Warszawie, pozwalając agentom i brokerom bezpośrednio zapoznać się z nowym narzędziem, które ma im ułatwić i przyspieszyć pracę.

– Główna przewaga narzędzia, które prezentujemy, to możliwość zaoszczędzenia czasu niezbędnego na przygotowanie, zawarcie i obsługę polisy, czasu państwa i waszych klientów – mówił na warszawskim spotkaniu z pośrednikami Marcin Ługowski, zastępca dyrektora Biura Ubezpieczeń Podmiotów Gospodarczych ERGO Hestii.

Nowa platforma

Cumulus Evo to całkowicie nowa, technologicznie zaawansowana platforma, która w sposób radykalny uprości pracę pośrednikom zajmującym się wystawianiem polis odpowiedzialności cywilnej zawodu (OC), następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) i kosztów leczenia.

Zgodnie z zapowiedziami sopockiego ubezpieczyciela ma to zdecydowanie ułatwić pracę organizacjom, które w imieniu swoich członków negocjują ofertę ubezpieczeniową.

To forma e-sklepu, która pozwoli na wygodną sprzedaż ubezpieczeń docelowej grupie klientów.

Wystarczy zalogować się, wybrać wariant ubezpieczenia i je kupić. Nowa platforma została skonstruowana w taki sposób, żeby można ją było zastosować do różnych modeli współpracy.

Dzięki Cumulus Evo, które stanowi drugą odsłonę oferty Hestii Corporate Solutions, brokerzy i agenci w znacznie prostszy i szybszy sposób będą mogli masowo oferować i obsługiwać programy ubezpieczeniowe stworzone z myślą o konkretnych zawodach i specjalizacjach, takich jak: inżynierowie, architekci, lekarze, ratownicy medyczni, prawnicy oraz eksperci innych profesji.

– Hestia Corporate Solutions jest krokiem w stronę oczekiwań brokerów i agentów dotyczących nowoczesnych produktów, które nie skupiają się wyłącznie na zakresie ubezpieczenia – tłumaczył Marcin Ługowski.

Do tej pory polisy były wystawiane na dwa sposoby: w standardowych systemach ERGO Hestii, które nie są przystosowane do tak kompleksowej obsługi programów grupowych albo za pomocą platform pośredników, co działa dobrze do tej pory, ale problem pojawia się w kolejnym kroku, gdyż systemy pośredników nie są zintegrowane z systemem zakładu ubezpieczeń.

Kamil Bara, dyrektor Biura Ubezpieczeń Odpowiedzialności Cywilnej ERGO Hestii, zauważył, że w ubezpieczeniu OC zawodu ubezpieczyciele patrzą na profesjonalistów przez pryzmat izb, związków i stowarzyszeń, w których są zrzeszeni.

Dla pośrednika są one klientem, który reprezentuje całą grupę zawodową. Osoba ubezpieczana opiera się wtedy na rekomendacji organizacji, do której przynależy – nie podejmuje się samodzielnego poszukiwania ochrony ubezpieczeniowej.

– Ubezpieczanie wielu członków jednej organizacji wymaga specjalistycznej obsługi technologicznej, której celem jest automatyzacja, tak by proces sprzedaży był możliwie jak najprostszy dla takiego klienta, pośrednika i ubezpieczyciela – powiedział Kamil Bara.

Kamil Bara przypomniał, że pojedyncze oferty dla klientów zaczęły umierać śmiercią naturalną, gdy klientem przestawał być indywidualny człowiek, który ubezpiecza swoje ryzyko, a stał się kontrahent, oczekujący atrakcyjnych cen, specjalistycznej obsługi jego organizacji i jej członków.

Szybsza sprzedaż

Nowy projekt sopockiego ubezpieczyciela wychodzi naprzeciw oczekiwaniom brokerów, dla których ważny jest nie tylko zakres ochrony, ale też sprawność transakcji. W ramach Cumulus Evo ERGO Hestia zapewnia rejestrację i ewidencję certyfikatów, możliwość zdefiniowania umowy generalnej, dostęp do centrum informacji, a także generowanie raportów itp.

Takie rozwiązanie pozwala zaoferować zarówno pośrednikom, jak i klientom możliwość usprawnienia całego procesu – od negocjacji warunków ochrony, jej zakresu i ceny aż do zadań związanych z obsługą czy wymianą lub aktualizacją niezbędnych danych i informacji.

Eliminacja konieczności bezpośredniego kontaktu, ręcznego wypełniania tradycyjnych druków i formularzy, czyli łatwiejszy dostęp do każdej polisy, nie tylko usprawnia cały proces, ale też istotnie ogranicza ryzyko wprowadzenia błędnych danych i – co najważniejsze – obniża koszty.

Takie ułatwienia obniżają koszty obsługi programu (eliminują ręczne wystawianie dokumentów, rozliczeń, korespondencji), ale też pozwalają skupić się na wdrażaniu i promocji dodatkowych rozwiązań.

– Tworząc aplikację Cumulus Evo, skupialiśmy się na intuicyjnych rozwiązaniach ułatwiających obsługę sprzedaży ubezpieczenia – wyjaśnia Łukasz Białous, menedżer projektu Hestia Corporate Solutions.

Inspiracją dla wprowadzenia Cumulus Evo było podobne rozwiązanie zastosowane przy sprzedaży ubezpieczeń flotowych.

Spektakularny wzrost liczby pojazdów ubezpieczonych i zarządzanych w systemie od roku 2012 wyniósł ponad 370 proc. i jest najlepszym dowodem na to, że rozwiązanie to okazało się bardzo skuteczne i pomogło przy sprzedaży ubezpieczeń.

– Forma Cumulusów w ubezpieczeniach korporacyjnych sprawdza się i wprowadzając Cumulus Evo szukamy dalszych synergii między tymi systemami – podkreśla Łukasz Białous.

Łatwość i personalizacja

Zaletą nowego rozwiązania jest możliwość zaoszczędzenia czasu dzięki importowi danych osób ubezpieczonych poprzez przeciągnięcie do systemu excelowego pliku. W praktyce oznacza to jedno kliknięcie zamiast uciążliwego pojedynczego wprowadzania danych, więc w znaczący sposób upraszcza to pracę pośrednika.

– Ubezpieczenie OC zawodu stanowi 30 proc. naszego portfela – podała Anna Sikorska-Nowik z Biura Ubezpieczeń Odpowiedzialności Cywilnej.

Anna Sikorska-Nowik wskazała cztery filary, na których ERGO Hestia chce budować przewagę nad konkurencją.

Filary te to warunki ubezpieczenia szyte na miarę i uwzględniające specyfikę grupy zawodowej, do której są adresowane (połączenie OC obowiązkowego z OC zawodowym dobrowolnym, elementy OC działalności, OC pracodawcy, OC najemcy, OC w życiu prywatnym i ochrona prawna), wsparcie sprzedaży (w tym tworzenie filmów reklamowych, uczestnictwo w konferencjach, publikacje w czasopismach branżowych), likwidacja szkód z udziałem opiekuna programu, koordynującego proces likwidacji szkód oraz obsługa administracyjna oparta na systemie Cumulus Evo.

Dodatkowym plusem Cumulus Evo dla sprzedawcy ubezpieczeń jest możliwość nadania indywidualnego wyglądu certyfikatom poprzez uwzględnienie stosowanej przez pośrednika szaty graficznej, ekspozycję logo itp. Dzięki temu będzie on miał poczucie, że jest to narzędzie stworzone specjalnie dla niego.

Adam Birosz, menedżer projektu Cumulus Evo, porównał system do bankowości internetowej.

– W tradycyjnej bankowości idziemy do osoby obsługującej w okienku, tam wypełniamy druk, na tej podstawie ta osoba robi przelew i nie dość, że jest to czasochłonne, to jeszcze może się przy tym pomylić. W bankowości internetowej sami robimy przelewy i decydujemy, kiedy je robimy – mówi Adam Birosz. – Tutaj system jest podobny. Sprzedawca sam będzie decydował, kiedy i w jakim zakresie skorzysta z systemu – dodaje menedżer projektu Cumulus Evo.

Brokerzy chwalą nowy pomysł

Pośrednicy doceniają Cumulus Evo.

– Bardzo pozytywnie oceniam to, że ERGO Hestia wychodzi z taką inicjatywą na rynek. Technologicznie zawsze była przynajmniej o pół kroku przed konkurencją – mówi Krzysztof Kalina z POL Brokers sp. z o.o.

Brokerzy cenią nowoczesne narzędzia.

– My jako broker ubezpieczeniowy w 2012 r. już stworzyliśmy wspólnie w ERGO Hestii narzędzie informatyczne, dzięki któremu sprzedajemy rocznie około 5000 polis dla ratowników medycznych. Więc myślę, że kierunek jest bardzo dobry – uważa Iwona Frydryszak z PWS Konstanta.

– Jest to innowacyjna technologia. Oczywiście pewne rozwiązania były już stosowane zarówno przez ERGO Hestię, jak i przez nasze biuro, natomiast na pewno jest to krok dalej, inicjuje pewne działania nie tylko po stronie brokera, nie tylko po stronie towarzystw ubezpieczeniowych, ale również jest to wyjście do klienta, co jest bardzo fajnym rozwiązaniem – podkreśla Agnieszka Staszewska, Merydian Brokerski Dom Ubezpieczeniowy.

– Pośrednicy odwołują się do wcześniejszych doświadczeń. Widzimy zalety Cumulus Evo, choćby OC pracowników, które wdrażamy u swoich klientów – robimy to dziś trochę metodą Word/Excel/różne tabele, natomiast tu jest poważne rozwiązanie informatyczne – mówi Sławomir Słota, Multiagencja.xexpert.pl.

Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL