Reklama
Rozwiń
Reklama

Deutsche Bank widzi 20 największych zagrożeń dla rynku

Analitycy Deutsche Banku przedstawili listę 20 największych czynników ryzyka dla rynków w 2020 r. Na pierwszym miejscu znalazł się dalszy wzrost nierówności majątkowych, dochodowych i w dostępie do opieki zdrowotnej.

Aktualizacja: 12.11.2019 13:40 Publikacja: 12.11.2019 13:36

Deutsche Bank widzi 20 największych zagrożeń dla rynku

Foto: Bloomberg

Na drugiej pozycji listy czynników ryzyka znalazł się scenariusz, w którym nie dochodzi do podpisania wstępnej umowy handlowej pomiędzy USA a Chinami lub po jej podpisaniu nadal daje o sobie znać niepewność handlowa. Trzecim czynnikiem ryzyka na liście Deutsche Banku jest wpływ niepewności handlowej na decyzje spółek dotyczące wydatków kapitałowych.

Analitycy Deutsche Banku widzą też ryzyko, że wolny wzrost gospodarczy w Ameryce, Europie i Azji przyczyni się do poważnej aprecjacji dolara. Dawać może o sobie znać również niepewność dotycząca impeachmentu prezydenta USA i możliwego zamknięcia rządu (wstrzymania finansowania dla administracji federalnej w wyniku sporu o budżet w Kongresie) a także niepokój związany z wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych. Zagraniczni inwestorzy mogą tracić apetyt na amerykańskie obligacje w związku z wyborami. W grze jest jednak też scenariusz mówiący, że inwestorzy kupowaliby więcej amerykańskiego długu, by uciec od negatywnych rentowności obligacji z innych krajów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
140 mld euro dla Ukrainy. Rosyjskie pieniądze nie poleżą spokojnie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Finanse
Zbliża się decyzja o upadłości Cinkciarza. Spółka chciała mieć proces w USA
Finanse
Złoto już po 4000 dolarów za uncję
Finanse
Świat finansów musi odpowiedzieć na globalne wyzwania
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama