Reklama

Deutsche Bank widzi 20 największych zagrożeń dla rynku

Analitycy Deutsche Banku przedstawili listę 20 największych czynników ryzyka dla rynków w 2020 r. Na pierwszym miejscu znalazł się dalszy wzrost nierówności majątkowych, dochodowych i w dostępie do opieki zdrowotnej.

Aktualizacja: 12.11.2019 13:40 Publikacja: 12.11.2019 13:36

Deutsche Bank widzi 20 największych zagrożeń dla rynku

Foto: Bloomberg

Na drugiej pozycji listy czynników ryzyka znalazł się scenariusz, w którym nie dochodzi do podpisania wstępnej umowy handlowej pomiędzy USA a Chinami lub po jej podpisaniu nadal daje o sobie znać niepewność handlowa. Trzecim czynnikiem ryzyka na liście Deutsche Banku jest wpływ niepewności handlowej na decyzje spółek dotyczące wydatków kapitałowych.

Analitycy Deutsche Banku widzą też ryzyko, że wolny wzrost gospodarczy w Ameryce, Europie i Azji przyczyni się do poważnej aprecjacji dolara. Dawać może o sobie znać również niepewność dotycząca impeachmentu prezydenta USA i możliwego zamknięcia rządu (wstrzymania finansowania dla administracji federalnej w wyniku sporu o budżet w Kongresie) a także niepokój związany z wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych. Zagraniczni inwestorzy mogą tracić apetyt na amerykańskie obligacje w związku z wyborami. W grze jest jednak też scenariusz mówiący, że inwestorzy kupowaliby więcej amerykańskiego długu, by uciec od negatywnych rentowności obligacji z innych krajów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
Elon Musk kupuje akcje Tesli za miliard dolarów. Kurs rośnie, a rynek szaleje
Finanse
Awaria systemu płatności w całej Polsce. Nie działały terminale w sklepach
Finanse
Worki z dolarami jadą do Rosji. Ich łączna waga przekroczyła już tonę
Finanse
Pęczniejące miliardy Polaków na kontach IKE i IKZE
Finanse
Nowy rekord cen złota – już powyżej 3500 dolarów za uncję
Reklama
Reklama