Reklama

Biomed Lublin ma umowy na dostawę osocza

Wytwórnia surowic i szczepionek zakończyła proces zawierania z Regionalnymi Centrami Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa umów dostawy osocza zawierającego przeciwciała anty-SARS-CoV-2, poinformowano w komunikacie. Do 20 lipca podpisano umowy z 9 punktami.

Aktualizacja: 20.07.2020 20:01 Publikacja: 20.07.2020 19:33

Biomed Lublin ma umowy na dostawę osocza

Foto: AdobeStock

W ramach zawartych umów pobrano ponad 84 litry osocza zawierającego przeciwciała, które wymaga dodatkowego badania przez zewnętrzne laboratorium na poziom przeciwciał. Jak dotąd przebadanych zostało 34,932 litrów osocza. Dostawę pierwszej partii osocza spółka planuje zrealizować 21 lipca.

Jak przypomina Biomed, do wytworzenia preparatu wymagane jest zebranie co najmniej 150 litrów osocza. Proces produkcyjny zajmie ok 1,5 miesiąca. Następnie wytworzony produkt musi zostać przebadany przez Instytut Hematologii i Transfuzjologii co może potrwać ok 1 - 1,5 miesiąca. Po tzw. zwolnieniu produktu do badań, badania kliniczne zajmą ok 4 miesięcy. Po podsumowaniu wyników badań, w celu dopuszczenia produktu do obrotu lek musi zostać zarejestrowany przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama