DPD Today to usługa skierowana przede wszystkim do e-sklepów. Nadawcy mogą wysłać przesyłki w wyznaczonych warszawskich punktach DPD Pickup. Zostaną one doręczone do adresatów jeszcze tego samego dnia. Usługa oferowana jest w dni robocze.
Rozwiązanie to aktualnie dostępne jest na terenie Warszawy, jednak sukcesywnie będzie wprowadzane w kolejnych miastach. W ramach serwisu DPD Today udostępnione są również usługi towarzyszące, między innymi płatność za pobraniem kartą lub BLIKiem u kuriera czy zwrot dokumentów.
– Polski rynek e-commerce cały czas rozwija się dynamicznie, a bez zakupów online nie wyobrażamy już sobie życia. Jest więc naturalne, że konsumenci chcą otrzymać swoje zamówienia jak najszybciej. DPD Today otwiera nowe możliwości przed naszymi klientami – e-sklepami. Już po pierwszych tygodniach od uruchomienia usługi widzimy, że zwiększa ona konkurencyjność sklepów internetowych, gdyż odbiorcy otrzymują swoje zamówienia dosłownie w ciągu kilku godzin – mówi Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu DPD Polska.
Dostawy nocne – łatwiejsza praca sklepu następnego dnia
Kolejną nowością w ofercie DPD Polska jest usługa dostaw nocnych, zainspirowana wieloletnią współpracą z podmiotami z branży fashion. Jest ona skierowana przede wszystkim do dużych przedsiębiorstw z różnych sektorów, prowadzących sprzedaż w salonach stacjonarnych. Polega na dostawie towaru do sklepu przez autoryzowanego kuriera w godzinach nocnych (22.00 – 6.00). Jego zadaniem jest rozładowanie zamówienia w magazynie w sposób ustalony wcześniej ze sklepem. Oznacza to, że pracownicy nie muszą zajmować się w godzinach pracy czynnościami związanymi z zatowarowaniem, gdyż przyjęcie dostawy odbywa się w godzinach nocnych bez ich udziału. Korzyści dla sklepu to znaczna oszczędność czasu i usprawnienia organizacyjne dzięki odciążeniu pracowników od czynności związanych z przyjęciem towaru i rozlokowaniem go w odpowiedni sposób w magazynie sklepu stacjonarnego.