W czasie pandemii myślą nie tylko o sobie, ale też o innych

Nie tylko służbę zdrowia firmy wspierają w czasie pandemii. Pomocną dłoń kierują też do swoich klientów czy kontrahentów, a przede wszystkim do pracowników.

Publikacja: 17.07.2020 09:00

W czasie pandemii myślą nie tylko o sobie, ale też o innych

Foto: AdobeStock

Epidemia i związany z nią lockdown przyniosły duże zmiany w życiu naszych klientów. Ważne było zadbanie o ich zdrowie i bezpieczeństwo, a także o pracowników – mówi Katarzyna Teter, menedżer społecznej odpowiedzialności biznesu w Santander Bank Polska.

Odpowiedzialny biznes w dobie pandemii.
Dodatek promocyjno-informacyjny

W pierwszej kolejności bank skupił się na zapewnieniu odpowiednich warunków do bankowania – od standardów bezpieczeństwa w oddziałach po ułatwienia w zdalnym bankowaniu.

– Wprowadziliśmy nowe procesy na infolinii, aby jeszcze więcej spraw klienci mogli załatwiać zdalnie. Przygotowaliśmy wiele materiałów edukacyjnych pokazujących, jak korzystać z bankowości mobilnej i internetowej, aby wesprzeć tych, którzy dotychczas z tych form nie korzystali. Ze starszymi klientami kontaktowaliśmy się telefonicznie, aby powiedzieć, jak mogą korzystać z bankowości, nie wychodząc z domu – wylicza Katarzyna Teter.

Santander Bank Polska odpowiednie działania skierował także do pracowników. – Sytuacja związana z epidemią Covid-19 może przysparzać trudności w utrzymaniu płynności finansowej klientom zarówno indywidualnym, jak i firmowym. Dlatego naszymi inicjatywami staramy się odciążyć przedsiębiorców. Bank włączył się w program dystrybucji subwencji udzielanych przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR), który ma pomóc firmom w utrzymaniu działalności operacyjnej i miejsc pracy – tłumaczy menedżer społecznej odpowiedzialności biznesu w Santander Bank Polska.

Dodatkowo bank wprowadził wiele udogodnień w spłacie zobowiązań i bieżących opłat bankowych, zrezygnował z pobierania wybranych prowizji, czasowo zniósł opłaty za wypłatę z obcych bankomatów i jako jeden z pierwszych na rynku umożliwił klientom płatności zbliżeniowe do 100 zł bez PIN.

– Dodatkowo uruchomiliśmy także portal razempokonamy.pl, są na nim gromadzone najbardziej przydatne i rzetelne informacje oraz wskazówki, które ułatwią przetrwanie epidemii. To część międzynarodowej odpowiedzialności Grupy Santander: All. Together. Now – mówi Katarzyna Teter.

Fundacja banku wspierała program edukacyjny Korki.tv skierowany do maturzystów. – Kontynuujemy wsparcie młodych: pod koniec czerwca wystartowaliśmy z projektem edukacyjno-informacyjnym skierowanym do tegorocznych maturzystów „Start w studia z Santander" – dodaje przedstawicielka banku.

Zwraca uwagę, że w tej chwili bardzo ważne wydaje się wsparcie klientów w procesie odbudowy swojej płynności w sposób zrównoważony. – Aktywnie wspieramy ich w przejściu na niskoemisyjne źródła energii, ułatwiając finansowanie zielonych inwestycji czy oferując im zielony leasing – dodaje Katarzyna Teter.

Paweł Jan Majewski, prezes zarządu grupy Lotos, mówi, że grupa czuje się współodpowiedzialna za kondycję gospodarki naszego kraju.

– Dlatego zajmująca się produkcją i dystrybucją olejów oraz smarów spółka Lotos Oil wdrożyła plan pomocowy, który ma wesprzeć jej kontrahentów – mówi prezes Paweł Jan Majewski.

Grupa finalizuje umowy na blisko 100 mln zł z sześcioma głównymi wykonawcami prac remontowo-modernizacyjnych, które w 2021 oraz 2022 roku zostaną przeprowadzone na terenie rafinerii w Gdańsku. Te kontrakty to realne wsparcie dla polskich firm w tym trudnym czasie.

Również Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo aktywnie wsparło inne strategiczne instytucje.

– Kilkudziesięciu pracowników spółki PGNiG Obrót Detaliczny na co dzień pracujących w infolinii dla klientów po specjalnym przeszkoleniu wspiera infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia i pomaga tysiącom Polaków, udzielając im porad – mówi Jerzy Kwieciński, prezes PGNiG.

Grupa ta razem z Polskim Związkiem Głuchych, przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, uruchomiła także videoinfolinię dla osób niesłyszących potrzebujących informacji na temat koronawirusa.

– Pomagaliśmy uczniom w nauce zdalnej, zwłaszcza ósmoklasistom i maturzystom w przygotowaniach do egzaminów, wspierając „Szkołę z TVP". Fundacja PGNiG włączyła się także w finansowanie i dostarczanie zakupów dla powstańców warszawskich, najstarszych, samotnych i najbardziej narażonych na zakażenie seniorów – wylicza prezes Kwieciński.

Zapewnia, że kierowana przez niego grupa cały czas uważnie obserwuje rozwój sytuacji i w razie potrzeby będzie włączać się w kolejne działania pomocowe.

- Artykuł powstał w ramach dodatku „Odpowiedzialny biznes w dobie pandemii”

Epidemia i związany z nią lockdown przyniosły duże zmiany w życiu naszych klientów. Ważne było zadbanie o ich zdrowie i bezpieczeństwo, a także o pracowników – mówi Katarzyna Teter, menedżer społecznej odpowiedzialności biznesu w Santander Bank Polska.

Odpowiedzialny biznes w dobie pandemii.
Dodatek promocyjno-informacyjny

Pozostało 92% artykułu
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko