Reklama
Rozwiń
Reklama

Bez Katowic nie będzie Paryża. Duże oczekiwania od COP24

Dwa tygodnie będą czasem intensywnego dialogu między stronami. To niedługo. Ale COP24 otwiera polską prezydencję.

Publikacja: 25.11.2018 20:00

Nie mamy czasu na powolne wypracowywanie kompromisów. Klimat się zmienia – zgodnie przyznali uczestn

Nie mamy czasu na powolne wypracowywanie kompromisów. Klimat się zmienia – zgodnie przyznali uczestnicy debaty „Realizacja porozumień paryskich a oczekiwania przed COP 24”

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Żyjemy w świecie geometrycznego wzrostu. Od 2000 r. zużycie energii skoczyło o 70 proc., a w ciągu najbliższego 20-lecia – pójdzie w górę o kolejne 60 proc. W tym czasie globalne PKB podwoi się. – Obecne tempo rozwoju gospodarczego jest galopujące. Musimy umieć je okiełznać i skierować na właściwe tory – stwierdza Michał Kurtyka, pełnomocnik rządu ds. tegorocznej 24. Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (tzw. COP24), która odbędzie się w Katowicach. Jego zdaniem negocjacje skupią uwagę świata na problemach planety.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama