Reklama
Rozwiń
Reklama

Początek roku będzie trudny. Mocno uderzy po kieszeni Polaków

Ekonomiści są zgodni: w 2020 r. inflacja zaatakuje mocnym uderzeniem już na początku roku wraz ze wzrostem cen energii elektrycznej oraz innych kosztów utrzymania. Eksperci różnią się jednak w opiniach co do mocy tegoż uderzenia. Są tacy, którzy twierdzą, że w pierwszych miesiącach 2020 r. inflacja sięgnie nawet 4 proc. To odbije się na portfelach Polaków. Ceny żywności wciąż będą rosły informuje Business Insider Polska.

Aktualizacja: 23.12.2019 13:57 Publikacja: 23.12.2019 13:52

Początek roku będzie trudny. Mocno uderzy po kieszeni Polaków

Foto: Adobe Stock

- Na wzrost inflacji w 2020 r. mogą wpływać rosnące ceny żywności, szczególnie warzyw i owoców, jak również mięsa, którego ceny winduje zwiększony eksport do Chin, gdzie rozprzestrzenia się ASF. W nowym roku odczujemy zapewne też wzrost akcyzy na alkohol i wyroby tytoniowe. Jeśli spojrzymy na koszyk inflacyjny GUS, to jego głównymi składowymi są właśnie żywność i koszty mieszkania. Te ostatnie mogą wzrosnąć w związku z podwyżkami cen za energię elektryczną oraz za wywóz śmieci w 2020 roku - mówi Anna Korzec, ekspertka Rkantor.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Dane gospodarcze
PMI dla polskiego przemysłu pnie się w górę. Najwyższy wynik od pół roku
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Dane gospodarcze
Inflacja otworzyła drzwi do kolejnej obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Inflacja miała pójść w górę, a spadła. Niespodzianka od GUS
Dane gospodarcze
EBC utrzymał stopy procentowe bez zmian
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane gospodarcze
PKB strefy euro nieco lepszy od oczekiwań, a Niemcy w stagnacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama