fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przestaniemy jeździć pod prąd

Bloomberg
Kolejne miasta deklarują montowanie ładowarek dla aut elektrycznych. W tej chwili akcja ta wygląda już nie na wizerunkową, ale na poważną i realną. Liczy się to, że o infrastrukturze nie mówią już wyłącznie producenci samochodów, którzy najczęściej ubolewali, że jej brak. Odzywają się dystrybutorzy energii oraz samorządy. Czyli naprawdę coś zaczyna się dziać.

Większość producentów aut deklaruje, że za dwa–trzy lata każdy pojazd z ich oferty będzie miał swój e-odpowiednik. E-auta nie będą już zaporowo drogie, bo im więcej produkuje się baterii, tym tańsze one będą. Powoli zacznie więc znikać bariera finansowa. Zresztą z rozwiniętym leasingiem już zaczęła się zmniejszać.

Promując elektromobilność, wcale nie musimy wyważać otwartych drzwi. Oczywiście ważne są ulgi w akcyzie, idealne byłoby jej zniesienie, chociaż na jakiś czas, przecież – jak przekonuje resort rozwoju i finansów – budżet jest w dobrej kondycji. Można zaoferować e-autom jazdę buspasami, zniżki za parkowanie. Takich małych i naprawdę niezbyt kosztownych zachęt jest mnóstwo. Wystarczy dobrze pomyśleć.

Ważne jest jednak, by projekt elektromobilności nie stał się kwiatkiem do motoryzacyjnego kożucha. Skoro chcemy, żeby była ona coraz bardziej czysta, trzeba jak najszybciej przestać zapowiadać, a zacząć coś robić, by do ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA