- Transformacja cyfrowa polega na tym, że w serce biznesu wsadzamy technologię. Podejmując jakiekolwiek istotne decyzje uwzględniamy najnowsze rozwiązania technologiczne, które są dostępne. To pozwala uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku – oceniła gość.
- Korzystamy z chmury, żeby mieć przewagę nad naszymi konkurentami, szybciej reagować na potrzeby rynku, móc się lepiej skalować i wykorzystywać zasoby – dodała.
Zaznaczyła, że przez globalizację konkurencja może wejść w każdym momencie z różnej strony.
Hejnowska wyjaśniła, że najpierw trzeba zrozumieć kim jest nasz klient i jakie są jego potrzeby. - Wtedy patrzymy jakie mamy dostępne narzędzia i technologie, które będą pomagały lepiej odpowiadać na te potrzeby – mówiła.
- Np. Office 365 pomaga kolaborować z pracownikami. To rozwiązanie jest de facto w chmurze i daje możliwości zdalnej komunikacji z pracownikami, dzielenia się dokumentami. Usprawnia to pracę, a pracownicy mogą pracować w różnych lokalizacjach. Dużo małych i średnich firm ma rozproszone struktury, więc można zacząć od tego narzędzia do usprawnienia swojej pracy i poznania nowej technologii – dodała.
Jest duża świadomość, że transformacja cyfrowa jest niezbędna.