fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Auta japońskie i niemieckie najbezpieczniejsze w USA

Bloomberg
Amerykańska instytucja badania bezpieczeństwa drogowego stwierdziła, że pojazdy z Japonii i Niemiec dominują na liście najbezpieczniejszych na drogach USA, częściowo z powodu dodatkowej technologii zapobiegania czołowym zderzeniom

Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego IIHS, jednostka finansowana przez sektor motoryzacji nakłaniająca firmy do produkowania bezpieczniejszych pojazdów poprzez nadawanie im liczących się ocen uznała, że Toyota znalazła się on czele listy 48 modeli 2016 roku (48 Top Safety Pick+) z 9 samochodami, wśród nich był Camry, najlepiej sprzedający się samochód w Stanach.

Na drugim miejscu uplasowała się Honda z 8 nagrodzonymi autami, przed Volkswagenem (7 wygranych) i Subaru (sześć nagród). Z amerykańskich producentów jedynie FCA zdobył nagrody Top Safety Pick+ dla Chryslera 200 i Fiata 500X.

Kolejne 13 modeli zakwalifikowało się do drugiej w kolejności nagrody nazywanej Top Safety Pick. Nagrody często używane przez producentów w reklamach przyznano w tym roku według surowszych kryteriów niż rok temu.

IIHS ogłosił swe decyzje w kilka dni po przedstawieniu przez amerykański urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA propozycji zasadniczej zmiany przeprowadzania prób zderzeniowych, które będą wymagać od producentów instalowania w nowych pojazdach nowych technologii unikania kolizji, o ile zechcą uzyskiwać najwyższe noty 5 gwiazdek.

NHTSA proponuje w nowym programie oceny samochodów trzy nowe kryteria dla pojazdów osobowych i furgonetek pod względem ich bezpieczeństwa wobec pieszych, odporności na zderzenia i możliwości unikania kolizji. Propozycje te skłonią producentów do dodawania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, jak tego wymaga IIHS do przyznania najwyższych notowań.

Po raz pierwszy NHTSA oprze swoje oceny prób zderzeniowych pojazdów na tym, czy ich producent wprowadził w nich pewne technologie unikania zderzeń. Nowe oceny zaczną obowiązywać pojazdy roku modelowego 2019.

Dla uzyskania ratingu instytutu IIHS pojazdy muszą posiadać system zapobiegania czołowym zderzeniom, z automatyczną możliwością hamowania, zapobiegającą zderzeniom z tyłu. Pojazdy muszą zatrzymać się albo zwolnić w testach do prędkości 12 albo 25 mil na godzinę (20, 40 km/h) bez udziału kierującego przed uderzeniem w przeszkodę. Zwycięzcy w 2016 r. muszą ponadto dobrze wypaść w trudniejszych bocznych próbach zderzeniowych. Ponad 20 zwycięzców Top Safety Pick z ubiegłego roku nie zakwalifikowało się teraz na 2016 r.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA