Co siódmy Polak na pytanie o firmy rodzinne wymienia markę Grycan, a co czternasty – Koral. Pierwsza z nich otwiera, a druga zamyka pierwszą piątkę najbardziej znanych familijnych biznesów w rankingu opracowanym przez Fundację Firmy Rodzinne.(FFR). Ranking, w którym znalazły się 32 firmy mające rozpoznawane przez Polaków marki, powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad tysiąca osób.
Czytaj także: Pandemiczna wiosna w lodówkach
57 proc. z nich wskazało, że rodzinny charakter firmy to dodatkowa zachęta do zakupu jej produktów i usług, przy czym dla prawie co piątej osoby – zdecydowana zachęta. Coraz więcej polskich przedsiębiorców jest świadomych tego atutu na tyle, że podkreślają rodzinność biznesu w komunikacji marketingowej; już prawie tysiąc firm promuje się pod wspólnym parasolowym logo – drzewka firmy rodzinnej, bezpłatnie udostępnianym przez FFR. Jak wynika z analizy eksperta FFR Konrada Bugiery, w ścisłej czołówce familijnych biznesów, które swoją rodzinną tradycję podkreślają bardzo szeroko (niemal we wszystkich kanałach komunikacji z rynkiem), są znani producenci lodów, Grycan i Koral.
– Markę Grycan – Lody od pokoleń założyliśmy i budujemy wspólnie z żoną i córkami. Życie firmowe przenika się z rodzinnym na każdym kroku. Zatem, oczywiście, rodzinność jest dla nas sprawą niezwykle ważną i podkreślamy ją nieustannie w naszych działaniach – mówi „Rzeczpospolitej" Zbigniew Grycan, właściciel marki Grycan – Lody od pokoleń. Według niego rodzinność firmy z pewnością przekłada się na jej sukces. – Dla Polaków wartości rodzinne są niezwykle ważne, również podczas dokonywania wyborów konsumenckich. Świadomość, że za produktem stoją autentyczni ludzie, z krwi i kości, którzy sygnują własnym nazwiskiem jakość i smak danego wyrobu, daje poczucie pewności i zaufania – twierdzi Grycan.