> Mark Chandler dyrektor finansowy, AmRest

Mark Chandler jest w AmReście od 10 lat. Pracę rozpoczął na stanowisku dyrektora finansowego. Od tego czasu kurs firmy wzrósł o około 560 proc. Lokale, którymi zarządza AmRest, napotykamy właściwie na każdym kroku, i to nie tylko w Polsce, lecz niemal na całym świecie. Zgodnie z ostatnim raportem AmRest prowadzi obecnie około 1650 restauracji w 16 krajach. Wśród nich są takie marki, jak: KFC, Pizza Hut, Burger King czy Starbucks. Ostatnio firma zapowiedziała również plany akwizycji Telepizzy w Polsce, dzięki czemu przejmie 36 restauracji własnych i jednocześnie zostanie operatorem 71 lokali franczyzowych. To z pewnością nie jest koniec przejęć. Kilka tygodni temu zarząd zapowiedział, że liczy na powiększenie swojej sieci w tym roku o minimum 300 lokali. Co najmniej 400 lokali chce otworzyć w 2019 roku i ponad 500 w 2020 roku. Historia AmRestu rozpoczęła się w 1993 roku.

> Adam Pieńkowski prezes McDonald's Polska

Adam Pieńkowski jest związany z McDonald's od 12 lat. Zaczynał od stanowiska związanego z marketingiem, po czym został szefem całego działu marketingu McDonald's Polska. Obecnie w Polsce działa około 403 lokali McDonald's w 150 miejscowościach, co stawia tę firmę na czele, jeśli chodzi o restauracje szybkiej obsługi. Jak podaje firma, każdy punkt to inwestycja rzędu 6–7 mln zł, jednak nie są to jedyne nakłady. Ostatnimi czasy restauracje mocno zmieniały wystrój – nie dominuje już czerwony, a paleta kolorów jest bogatsza. W McDonald's często klienci mogą zamówić i opłacić posiłek za pomocą dotykowych ekranów. Około 70 proc. lokali udostępnia również usługę McDrive, czyli zakupy bezpośrednio z samochodu. McDonald's zatrudnia w Polsce ponad 22,5 tys. osób. Historia całej firmy liczy już blisko 80 lat, natomiast w Polsce pierwszy lokal ze znakiem „M" otwarto w 1992 r. w Warszawie.

> Sylwester Cacek prezes Sfinks Polska

Sylwester Cacek zaangażował się w Sfinksa w 2009 r. Został wówczas prezesem i od tego czasu, z jedną krótką przerwą, pełni to stanowisko. Jest również największym akcjonariuszem grupy. Sfinks jest dziś jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Przedsiębiorstwo zarządza 178 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx, 67 pubami Piwiarnia Warki (gastro puby), 11 restauracjami Chłopskie Jadło oraz lokalami WOOK i Fabryka Pizzy. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining (lokale serwujące dania obiadowe w przystępnych cenach, jednak wyższych niż w fast foodach) oraz trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka zapowiadała ekspansję na rynku dostaw, a przed rokiem również plany wyjścia za granicę. Pierwszy Sphinx został otwarty w 1995 r.

> Paweł Kowalewski prezes Mex Polska

Założycielami grupy Mex byli Andrzej Domżał oraz Joanna i Paweł Kowalewscy. Paweł Kowalewski rozwija przedsiębiorstwo do dziś. Grupa Mex Polska na tle Sfinksa czy AmRestu jest dość młodą spółką, liczy bowiem około dziesięciu lat. Rozwija się głównie w największych miastach, choć w ostatnim czasie zapowiedziała aktywność w Opolu czy Radomiu. W ramach Mex działają takie koncepty, jak Pijalnia Wódki i Piwa (nawiązuje ofertą kulinarną i wystrojem do lat 60. XX wieku w Polsce), The Mexican (segment casual dining serwujący kuchnię meksykańską) oraz PanKejk (nowy koncept oparty na dwóch podstawowych produktach: naleśnikach i plackach ziemniaczanych). W ostatnim czasie jednak Mex boryka się z różnymi problemami. Firma dwa razy odwoływała prognozy wyników, narzekając na rosnące koszty pracowników, zmiany w przepisach czy też szybko zmieniające się trendy wśród konsumentów.

> Magdalena Piróg prezes Da Grasso

Magdalena Piróg rozwija Da Grasso już od przeszło dekady, choć pierwsze lokale pod tą marką powstały pod koniec lat 90. W zarządzie firmy wciąż jest Karolina Rozwandowicz, jedna z założycielek firmy. Dziś Da Grasso jest największą w kraju siecią pizzerii. O jej sukcesie zdecydowało nie tylko to, że Polacy szybko pokochali kuchnię włoską, ale również dostosowanie oferty do klienta, czyli choćby wprowadzenie słynnego sosu czosnkowego. Oferta składa się z 36 rodzajów pizzy, a menu uzupełniają makarony i sałatki. Dziś sieć Da Grasso obejmuje prawie 180 pizzerii w 150 miastach. Lokale znajdziemy nie tylko w największych, ale i mniejszych miastach – liczących około 10 tys. mieszkańców. Co ciekawe, przez wiele lat na Da Grasso apetyt miał Sfinks Polska, a do akwizycji podchodził kilka razy. Ostatecznie miało to nastąpić w 2015 r., a transakcję szacowano na 55 mln zł. Po kilku miesiącach Da Grasso jednak zerwało negocjacje.