Johnson&Johnson bez kremów wybielających

Kosmetyki z linii Clean&Clear sprzedawane jako skuteczne środki na przebarwienia skóry nie tylko przestaną być reklamowane, ale w ogóle znikną z półek sklepowych.

Publikacja: 21.06.2020 12:41

Johnson&Johnson bez kremów wybielających

Foto: Adobe Stock

Były szczególnie popularne na Bliskim Wschodzie i w Azji, gdzie kobiety stosowały je jako środek na rozjaśnienie skóry. Wyjątkową popularnością cieszą się nadal w Indiach.

Clean&Clear produkowane były pod marką Neutrogena i sprzedawane na całym świecie, poza Stanami Zjednoczonymi.„Dotarły do nas opinie, że linie produktowe Neutrogena Fine Fairness i Clear Fairness z linii Clean&Clear pomagające w usuwaniu ciemnych plam na skórze mogą być kojarzone z poglądem, że jasna, bądź biała skóra jest lepsza, niż oryginalny kolor skóry naszych klientek. To nigdy nie było naszą intencją. Tylko zdrowa skóra jest piękna" — napisała firma w oświadczeniu. Johnson&Johnson informuje również, że z jego strony internetowej zostaną usunięte wszelkie odesłania do tych linii produktowych, ale nie jest wykluczone, że kosmetyki pozostaną na półkach jeszcze przez jakiś czas.

Czytaj także: Starbucks zmienia zdanie, pracownicy mogą nosić znaczki Black Lives Matter

„W każdym razie nie zamierzamy już ich produkować, bądź dostarczać do sklepów" - dodaje firma w oświadczeniu.

W Indiach kosmetyki z linii Clean&Clear są reklamowane wręcz jako środki rozjaśniające skórę, a w innych krajach Azji produkty Neutrogeny z linii Fine Fairness są polecane jako środki pozwalające na „dokładniejsze wybielenie skóry".

Kosmetyki rozjaśniające skórę są produkowane przez wiele innych firm, także tych wyspecjalizowane w liniach luksusowych, jak chociażby francuski Guerlain ( Blanc De Perle Whitening), Yves Saint Laurent (White Mode Whitening Powder) Givenchy (Doctor White 10 Whitening) oraz marek japońskich i koreańskich. W Korei Południowej i Japonii tylko biała skóra jest piękna. Produkty wybielające często oferowane opalonym Europejkom, Australijkom i Amerykankom w lotniskowych sklepach wolnocłowych, jako środki na „przywrócenie zdrowego wyglądu".

Decyzja Johnson&Johnson jest kolejną z serii podjętych przez amerykańskie firmy i następstwem wielkiej społecznej akcji walki z rasizmem promowanej przez organizację Black Lives Matter. W ostatnią środę Mars Inc. Właściciel marki ryżu Uncle Ben's, Cream of Wheat i Mrs Butterworth zdecydowały się na zmianę opakowań, bo są postrzegane jako promujące rasizm. Quaker Oats wycofa swoją markę Aunt Jemima – mieszankę do przyrządzania naleśników oraz syropu klonowego, bo na opakowaniach umieszczone jest zdjęcie uśmiechniętej Afroamerykanki, co może być kojarzone z rasistowskim stereotypem.

Były szczególnie popularne na Bliskim Wschodzie i w Azji, gdzie kobiety stosowały je jako środek na rozjaśnienie skóry. Wyjątkową popularnością cieszą się nadal w Indiach.

Clean&Clear produkowane były pod marką Neutrogena i sprzedawane na całym świecie, poza Stanami Zjednoczonymi.„Dotarły do nas opinie, że linie produktowe Neutrogena Fine Fairness i Clear Fairness z linii Clean&Clear pomagające w usuwaniu ciemnych plam na skórze mogą być kojarzone z poglądem, że jasna, bądź biała skóra jest lepsza, niż oryginalny kolor skóry naszych klientek. To nigdy nie było naszą intencją. Tylko zdrowa skóra jest piękna" — napisała firma w oświadczeniu. Johnson&Johnson informuje również, że z jego strony internetowej zostaną usunięte wszelkie odesłania do tych linii produktowych, ale nie jest wykluczone, że kosmetyki pozostaną na półkach jeszcze przez jakiś czas.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów