Były szczególnie popularne na Bliskim Wschodzie i w Azji, gdzie kobiety stosowały je jako środek na rozjaśnienie skóry. Wyjątkową popularnością cieszą się nadal w Indiach.
Clean&Clear produkowane były pod marką Neutrogena i sprzedawane na całym świecie, poza Stanami Zjednoczonymi.„Dotarły do nas opinie, że linie produktowe Neutrogena Fine Fairness i Clear Fairness z linii Clean&Clear pomagające w usuwaniu ciemnych plam na skórze mogą być kojarzone z poglądem, że jasna, bądź biała skóra jest lepsza, niż oryginalny kolor skóry naszych klientek. To nigdy nie było naszą intencją. Tylko zdrowa skóra jest piękna" — napisała firma w oświadczeniu. Johnson&Johnson informuje również, że z jego strony internetowej zostaną usunięte wszelkie odesłania do tych linii produktowych, ale nie jest wykluczone, że kosmetyki pozostaną na półkach jeszcze przez jakiś czas.
Czytaj także: Starbucks zmienia zdanie, pracownicy mogą nosić znaczki Black Lives Matter
„W każdym razie nie zamierzamy już ich produkować, bądź dostarczać do sklepów" - dodaje firma w oświadczeniu.
W Indiach kosmetyki z linii Clean&Clear są reklamowane wręcz jako środki rozjaśniające skórę, a w innych krajach Azji produkty Neutrogeny z linii Fine Fairness są polecane jako środki pozwalające na „dokładniejsze wybielenie skóry".