Siła jest kobietą!

Niemal co trzeci pracownik w fabryce koncernu British American Tobacco w Augustowie to kobieta. I to do pań adresowany jest cykl szkoleń w ramach projektu „Women's Network".

Publikacja: 28.04.2021 09:00

Seria szkoleń „BAT Women's Network” to inwestycja w umiejętności interpersonalne kobiecej kadry firm

Seria szkoleń „BAT Women's Network” to inwestycja w umiejętności interpersonalne kobiecej kadry firmy

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z BAT

– W BAT nie tylko doceniamy kobiety, ale przede wszystkim tworzymy warunki, które mają wspierać ich rozwój i dawać im poczucie przynależności – mówi Katarzyna Florkiewicz, jedna z inicjatorek „Women's Network".

Projekt „Women's Network" to cykl szkoleń rozwojowych, wykładów oraz spotkań. Jest skrojony na miarę i dopasowany do potrzeb uczestniczek.

Pierwsze spotkanie odbyło się blisko trzy lata temu i było dedykowane kobietom na stanowiskach kierowniczych w fabryce.

To pierwsze okazało się nie tylko sukcesem, ale też motywacją do współdziałania razem z Iwoną Firmanty, właścicielką firmy szkoleniowej Human Skills oraz projektu „Sukces Kobiety Biznesu".

– Stworzyłyśmy pełen program zakładający cykl szkoleń dopasowanych do potrzeb kobiet pracujących w fabryce w Augustowie. Największym wyzwaniem okazało się znalezienie rozwiązania, aby zaangażować kobiety pracujące na produkcji, w systemie czterozmianowym – mówią pomysłodawczynie „Women's Network" (Anna Olak i Katarzyna Florkiewicz).

W rezultacie zorganizowały spotkanie w kinie z wykładem i wspólnym oglądaniem filmu. A one stały się okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń oraz lepszego poznania kobiet, które pracują w BAT w fabryce w Augustowie.

– Popieram całym sercem ideę, jaka przyświeca „BAT Women's Network". Jest to przestrzeń na rozwój, poszerzanie kompetencji, poznanie swoich mocnych stron oraz możliwość spędzenia czasu i dzielenia się doświadczeniami z kobietami, które niejednokrotnie mijamy w pracy, ale nie mamy czasu na rozmowę – mówi Martyna Maksimowska, specjalistka ds. komunikacji wewnętrznej.

– Jesteśmy różnorodne, ale dzięki tej różnorodności mamy ogromną moc i siłę do działania, bo sieć kobiet bez wątpienia łączy, inspiruje i wspiera kobiety – dodaje.

– Seria szkoleń „BAT Women's Network" to inwestycja w umiejętności interpersonalne kobiecej kadry firmy. Podczas szkoleń z szeroko pojętej komunikacji, autoprezentacji, asertywności lub pracy w zespole miałam możliwość budowania kompetencji nie tylko na polu zawodowym, ale także budowania relacji z gronem fantastycznych dziewczyn z całej firmy, a zdobyta wiedza okazuje się równie uniwersalna w życiu prywatnym – mówi Joanna Jurkiewicz, koordynator ds. zintegrowanego systemu zarządzania.

Aleksandra Danilewicz, koordynator działu komunikacji, przyznaje, że dzięki uczestnictwie w „Women's Network" poznała wiele wartościowych kobiet, z którymi mogła podzielić się doświadczeniami oraz wymienić opiniami, nie tylko w kontekście biznesu, ale też życia prywatnego.

– Wspólne spotkania pokazały mi, jak wiele talentów i pasji mamy w sobie. Wykorzystałam ten czas nie tylko na swój rozwój osobisty, ale i na integrację z koleżankami z pracy. Szkolenia z Iwoną Firmanty odbywały się w świetnej atmosferze i dotykały zagadnień, które trafiały w potrzeby kobiet w biznesie. Niecierpliwie czekam na powrót na salę szkoleniową – dodaje Danilewicz.

Z powodu pandemii od 2020 r. spotkania w ramach programu odbywają się online. Stąd webinary oraz szkolenia realizowane zdalnie.

– Chcemy rozwijać kompetencje i umiejętności w zakresie radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych, np. rozmów oceniających, stresu, a także analizowania informacji zwrotnej ukierunkowanej na przyszłość i angażującej pracownika, czy szkolenia z zakresu asertywności i sposobów skutecznego motywowania – wyliczają pomysłodawczynie „Women's Network".

Wśród szkoleń było także tzw. planowanie z kołem życia. To za pomocą tego popularnego narzędzia coachingowego można przeanalizować wartości, które są ważne dla każdej osoby w danym momencie i dlatego nazywane jest ono również coachingowym kołem wartości.

– Podczas tego webinaru chcieliśmy przybliżyć uczestniczkom metody zarządzania swoim czasem i znaleźć równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym – mówi Martyna Maksimowska.

W czasach pandemii kobiety z BAT jeszcze mocniej chwalą projekt. – To bardzo potrzebna inicjatywa, zwłaszcza w tak trudnych czasach, gdy piętrzą się przed nami coraz to nowe obowiązki – zauważa Honorata Piłasiewicz, specjalista ciągłego doskonalenia.

I wylicza, że kobieta to już nie tylko realizująca się w pracy matka-Polka, ale także nauczycielka dzieci w zdalnej szkole, animatorka kultury podczas lockdownu, pielęgniarka dla osób starszych z rodziny wymagających pomocy, logistyk, psycholog, specjalista od IT, kucharka, sprzątaczka.

– Każda z nas może wymienić całe mnóstwo przypisanych jej ról – dodaje Honorata Piłasiewicz.

Jej zdaniem w tym całym zamęcie warto zatrzymać się i przyjrzeć sobie, bo te wszystkie cechy, które pomagają kobietom wypełniać nieograniczoną paletę zadań przez całą dobę, to ich mocne strony, które mogą przekuć na sukces w pracy zawodowej.

– Choć nieodpłatna praca kobiet – nasza praca – generuje globalnie trzy razy więcej zysku niż branża technologiczna, to nie zapewni ona środków do życia. Dobrze jest więc być w sieci „Women's Network", dobrze czuć wsparcie organizacji i dobrze wspierać się wzajemnie. Ważna jest siła kobiet! – dodaje Honorata Piłasiewicz.

Koncern angażuje się też w wiele innych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. związanych ze zrównoważonym rozwojem czy ochroną środowiska. Firmę wyróżniono ostatnio złotym medalem (Gold Award) w tegorocznej edycji zestawienia Sustainability Yearbook, przygotowanego przez Standard and Poor's (S&P) Global.

BAT jest też jednym z największych pracodawców w województwie podlaskim. W zakładzie w Augustowie pracuje prawie 1,5 tys. osób.

W ostatnich latach w rozwój fabryki zainwestowano ok. 650 mln zł, tworząc ponad 500 nowych miejsc pracy oraz kolejne zamówienia dla dostawców i plantatorów tytoniu.

Przez 30 lat obecności na polskim rynku BAT zainwestował w augustowski zakład ponad 3,4 mld zł. W całej Polsce koncern zatrudnia około 3,8 tys. osób.

Firma zajęła trzecie miejsce w prestiżowym rankingu Top Employers 2019 i tym samym już po raz czwarty znalazła się w gronie najlepszych pracodawców w Polsce i Europie.

Top Employers Institute od ponad 25 lat bada pracodawców na całym świecie pod kątem prowadzonej przez nich polityki personalnej. Tytuł otrzymują tylko te firmy, które pozytywnie przejdą szczegółowe badanie i proces weryfikacji.

Materiał powstał we współpracy z BAT

– W BAT nie tylko doceniamy kobiety, ale przede wszystkim tworzymy warunki, które mają wspierać ich rozwój i dawać im poczucie przynależności – mówi Katarzyna Florkiewicz, jedna z inicjatorek „Women's Network".

Pozostało 96% artykułu
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje