Reklama

Zarzuty w USA dla VW za kłamliwe reklamy

Amerykański urząd ochrony konsumentów złożył w sądzie skargę na Volkswagena za kłamliwe reklamy w Stanach w ramach skandalu z emisjami spalin.

Publikacja: 30.03.2016 19:38

Federalna Komisja Handlu (FTC) uznała, że amerykańscy konsumenci ponieśli miliardowe straty z powodu reklam, w których Volkswagen przedstawiał swe modele z dieslami jako mało skażające środowisko, podczas gdy ich producent manipulował testami. Problem dotyczy 580 tys. samochodów w USA.

W pozwie złożonym w sądzie w San Francisco FTC zarzuca Volkswagenowi fałszywość twierdzenia, że "pojazdy szanowały środowisko, przestrzegały norm emisji i zachowywały wysoką wartość w odsprzedaży". Podała, że samochody te odsprzedawano po średniej cenie 28 tys. dolarów.

Według FTC, VW promował swe "czyste" samochody w kampanii marketingowej, która kosztowała dziesiątki tysięcy dolarów, m.in w reklamach podczas Super Bowl, w mediach społecznościowych i w formie drukowanej często kierując je na konsumentów świadomych ekologicznie.

- Przez lata reklamy Volkswagena chwaliły samochody z "czystymi dieslami", podczas gdy teraz okazuje się, że VW fałszował te samochody aparatami mającymi przekłamywać testy na emisje spalin - stwierdziła przewodnicząca FTC, Edith Ramirez.

Rzeczniczka Volkswagena, Jeannine Ginivan powiedziała, że jej firma otrzymała ten pozew i nadal współpracuje ze wszystkimi władzami amerykańskimi.

Reklama
Reklama

- Naszym najważniejszym celem jest znalezienie rozwiązania dla silników Diesla - dodała.

W styczniu resort sprawiedliwości wystąpił na drogę sądową przeciwko VW, któremu grozi teoretycznie grzywna 46 mld dolarów za naruszenie przepisów o środowisku. Niemiecki producent ma też do czynienia z ponad 500 procesami cywilnymi i z postępowaniami podjętymi przez władze niektórych stanów. Sędzia federalny przedłużył Niemcom z 24 marca do 21 kwietnia termin przedstawienia mu konkretnych działań, aby jego pojazdy nie przekraczały obowiązujących norm emisji spalin.

VW rozmawia z Agencją Ochrony Środowiska, kalifornijskim urzędem, resortem sprawiedliwości o warunkach ugody. W ubiegłym tygodniu podano o znacznym postępie w dochodzeniu do niej. Może dotyczyć odkupienia pojazdów, zachęt gotówkowych do naprawy i przeznaczenia funduszy na rozwiązanie problemu nadmiernych emisji.

reuters, p.r.

Federalna Komisja Handlu (FTC) uznała, że amerykańscy konsumenci ponieśli miliardowe straty z powodu reklam, w których Volkswagen przedstawiał swe modele z dieslami jako mało skażające środowisko, podczas gdy ich producent manipulował testami. Problem dotyczy 580 tys. samochodów w USA.

W pozwie złożonym w sądzie w San Francisco FTC zarzuca Volkswagenowi fałszywość twierdzenia, że "pojazdy szanowały środowisko, przestrzegały norm emisji i zachowywały wysoką wartość w odsprzedaży". Podała, że samochody te odsprzedawano po średniej cenie 28 tys. dolarów.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama