Listopadowa kampania reklamowa Dolce&Gabbana skierowana do Chińczyków była nie tylko kompletną klapą, ale dała też okazję do oskarżenia D&G o rasizm i przyczyniła się do odwołania oczekiwanego show w Szanghaju. W klipach można było zobaczyć chińską modelkę próbującą sobie poradzić pałeczkami z tradycyjnymi włoskimi potrawami – pizzą, sycylijskim cannoli i spaghetti. Według Chińczyków reklamy promowały przestarzały i negatywny stereotyp Chinek.
W reklamie wystąpiła Zuo Ye, chińska modelka, która po wybuchu afery zamilkła i nie tylko nie udzielała wywiadów, ale także nie udzielała się w mediach społecznościowych. Milczenie przerwała dopiero 22 stycznia, gdy w serwisie społecznościowym Weibo umieściła emocjonalny wpis dotyczący afery i klipów D&G. Modelka w swoim stanowisku poprosiła o zrozumienie i stwierdziła, że czuje się „winna i zawstydzona".
W swoim wpisie Zuo Ye stwierdziła, że zazwyczaj praca dla takiej marki, jak D&G byłaby ekscytującym krokiem w karierze, ale w jej wypadku „niemal zrujnowała karierę". Modelka tłumaczyła także we wpisie, że rozumie fakt, że jej praca jest „reprezentowaniem obrazu Chin i chińskiej kultury". Modelka podkreślała, że sprawia to, że czuje się jeszcze bardziej winna i w jeszcze większym stopniu czuje się, jakby „straciła twarz". Obiecała przy tym poprawę w przyszłości.
Według Zuo Ye już w czasie kręcenia spotów czuła się dziwnie, gdy proszono ją o jedzenie pizzy i pozostałych potraw za pomocą pałeczek. Jednak reżyser przekonał ją do tego, by przede wszystkim pokazała swoje pierwsze reakcje na smak. Modelka tłumaczyła również, że nie widziała końcowego efektu aż do wypuszczenia spotów na Instagramie D&G.