fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Przełomowa zmiana w Ikei. Sieć po 70 latach rezygnuje z papierowego katalogu

AdobeStock
Szwedzka sieć Ikea zaskoczyła swoich klientów. Jak ogłosiła, po siedmiu dekadach przestanie drukować swój tradycyjny katalog zakupowy.

Papierowe katalogi Ikei stanowiły jedną z największych na świecie publikacji drukowanych każdego roku. Pierwsze wydanie gazetki zostało stworzone już w 1951 roku przez samego założyciela sieci Ingvar Kamprad, a nakład wyniósł 385 tys. kopii i był dystrybuowany na południu Szwecji. Dziś Ikea jest światowym gigantem sprzedaży mebli i artykułów dekoracyjnych, a jej katalogi osiągnęły szczyt popularności w 2016 r., gdy rozdano około 200 mln egzemplarzy na ponad 50 rynkach.

Po tym czasie jednak zainteresowanie katalogami marki nieco osłabło, ponieważ klienci coraz chętniej sięgają po cyfrowe wydania gazetki i dokonują zakupów poprzez stronę internetową sieci. W 2020 r. z kolei papierowe egzemplarze ostatecznie dobiła pandemia koronawirusa, przez którą Ikea była zmuszona zamknąć na kilka miesięcy swoje sklepy stacjonarne na światowych rynkach.

Czytaj także: Rewolucja w menu IKEI. Bedzie jeszcze bardziej wege

Szwedzka sieć postanowiła więc zerwać z równo 70-letnią tradycją i zaprzestać drukowania słynnych katalogów. Przyszły rok ma być ostatnim, kiedy papierowe gazetki trafią do rąk klientów. Ikea zaplanowała wydruk ostatnich katalogów w 2021 r. w nakładzie sięgającym ledwie 40 mln kopii.

Jak poinformowała sieć w komunikacie, była to „racjonalna decyzja, by z szacunkiem zakończyć karierę Katalogu IKEA - i patrzeć w przyszłość z ekscytacją”.

- Zarówno dla klientów, jak i współpracowników, Katalog IKEA jest publikacją, która przynosi wiele emocji, wspomnień i radości. Przez 70 lat był to jeden z najbardziej wyjątkowych i kultowych produktów, który inspirował miliardy ludzi na całym świecie. Przewrócenie strony z naszym ukochanym katalogiem jest emocjonalną, ale racjonalną decyzją. Konsumpcja mediów i zachowania konsumenckie się zmieniły, a Ikea zwiększa już inwestycje cyfrowe, w trakcie gdy nakład i zainteresowanie katalogiem spada - wyjaśnił Konrad Grüss, dyrektor zarządzający w Ikea cytowany w komunikacie.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA