Reklama
Rozwiń
Reklama

Przełomowa zmiana w Ikei. Sieć po 70 latach rezygnuje z papierowego katalogu

Szwedzka sieć Ikea zaskoczyła swoich klientów. Jak ogłosiła, po siedmiu dekadach przestanie drukować swój tradycyjny katalog zakupowy.

Aktualizacja: 07.12.2020 19:09 Publikacja: 07.12.2020 18:45

Przełomowa zmiana w Ikei. Sieć po 70 latach rezygnuje z papierowego katalogu

Foto: AdobeStock

ala

Papierowe katalogi Ikei stanowiły jedną z największych na świecie publikacji drukowanych każdego roku. Pierwsze wydanie gazetki zostało stworzone już w 1951 roku przez samego założyciela sieci Ingvar Kamprad, a nakład wyniósł 385 tys. kopii i był dystrybuowany na południu Szwecji. Dziś Ikea jest światowym gigantem sprzedaży mebli i artykułów dekoracyjnych, a jej katalogi osiągnęły szczyt popularności w 2016 r., gdy rozdano około 200 mln egzemplarzy na ponad 50 rynkach.

Po tym czasie jednak zainteresowanie katalogami marki nieco osłabło, ponieważ klienci coraz chętniej sięgają po cyfrowe wydania gazetki i dokonują zakupów poprzez stronę internetową sieci. W 2020 r. z kolei papierowe egzemplarze ostatecznie dobiła pandemia koronawirusa, przez którą Ikea była zmuszona zamknąć na kilka miesięcy swoje sklepy stacjonarne na światowych rynkach.

Czytaj także: Rewolucja w menu IKEI. Bedzie jeszcze bardziej wege

Szwedzka sieć postanowiła więc zerwać z równo 70-letnią tradycją i zaprzestać drukowania słynnych katalogów. Przyszły rok ma być ostatnim, kiedy papierowe gazetki trafią do rąk klientów. Ikea zaplanowała wydruk ostatnich katalogów w 2021 r. w nakładzie sięgającym ledwie 40 mln kopii.

Jak poinformowała sieć w komunikacie, była to „racjonalna decyzja, by z szacunkiem zakończyć karierę Katalogu IKEA - i patrzeć w przyszłość z ekscytacją”.

Reklama
Reklama

- Zarówno dla klientów, jak i współpracowników, Katalog IKEA jest publikacją, która przynosi wiele emocji, wspomnień i radości. Przez 70 lat był to jeden z najbardziej wyjątkowych i kultowych produktów, który inspirował miliardy ludzi na całym świecie. Przewrócenie strony z naszym ukochanym katalogiem jest emocjonalną, ale racjonalną decyzją. Konsumpcja mediów i zachowania konsumenckie się zmieniły, a Ikea zwiększa już inwestycje cyfrowe, w trakcie gdy nakład i zainteresowanie katalogiem spada - wyjaśnił Konrad Grüss, dyrektor zarządzający w Ikea cytowany w komunikacie.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama