Piotr Mazurkiewicz, który od ponad dekady opisuje w "Rzeczpospolitej" rozwój i paradoksy polskiego handlu, został wyróżniony za talent w analizowaniu trendów oraz za informacje konsumenckie i branżowe, praktyczne i ciekawie napisane. - W tekstach odsłania absurdy, jak choćby propozycja nowego podatku dla sklepów za… korki na mieście. Wyłapuje ciekawostki, opisuje zjawiska globalnej przemiany stylu życia i zachowań konsumentów – pisze redakcja "Press", organizator konkursu.

Oprócz Piotra Mazurkiewicza, nominacje trafiły do Grzegorza Osieckiego z "Dziennika Gazety Prawnej" oraz Pawła Sołtysa z redakcji "Pulsu Biznesu". - Tegoroczne nominacje trafiły do dziennikarzy ekonomicznych, którzy śledzą trendy i zmiany w prawie, mające wpływ na życie codzienne każdego z nas – informuje "Press".

Grand Press Economy jest nagrodą dla dziennikarza, który ma wyróżniać się profesjonalizmem, rzetelną i obiektywną prezentacją tematów ekonomicznych oraz wysoką jakością publikowanych materiałów. Nominowanych wskazuje "Press" po konsultacjach z fachowcami. W tym roku w konsultacjach uczestniczyło aż 37 osób – szefów redakcji mediów zajmujących się ekonomią, gospodarką i finansami, cenionych dziennikarzy, ekspertów rynku kapitałowego oraz specjalistów od inwestowania.

Zwycięzcę poznamy 10 grudnia w czasie gali finałowej Grand Press 2019 w Muzeum Polin. Laureat otrzyma czek na 10 tys. zł. Partnerem nagrody jest Allegro.