fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Adidas wysyła buty i piłki nożne w kosmos. Będzie je testował

Bloomberg
Adidas będzie pierwszą marką sportową, która wyśle swoje produkty w przestrzeń kosmiczną, by przebadać ich właściwości. Pomogą mu w tym astronauci z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej przekracza kolejne granice innowacji i wyniesie je nawet na orbitę. Jak donosi portal CNN, Adidas nawiązał kilkuletnią współpracę z US National Laboratory, której celem jest przebadanie właściwości jego produktów na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Czytaj także: Kobieta związała i biła Donalda Trumpa. W reklamie odzieży sportowej 

Adidas zamierza wysłać tam swoje piłki nożne i buty do biegania. Pierwszym etapem projektu będzie testowanie właściwości produktów w mikrograwitacji, a więc w warunkach, w których ludzie i obiekty zdają się nic nie ważyć. Adidas chce dzięki temu poszerzyć swoją wiedzę na temat aerodynamiki produktów i pobudzić dalsze innowacje.

- Wyjątkowe warunki kosmiczne tworzą idealną przestrzeń do odkrywania nieznanego – powiedział Christine Kretz, wiceprezydent US National Laboratory w rozmowie z CNN. Jak wytłumaczył, mikrograwitacja jest jedynym stanem, w którym można zaobserwować unikalne zachowania obracającej się piłki, nie zakłócanej ruchem powietrza, grawitacją czy innymi zewnętrznymi czynnikami.

W testach wezmą udział astronauci z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Przebadają oni także zachowanie obuwia Adidasa w przestrzeni kosmicznej po to, by poprawić wygodę i sprężystość podeszw. Produkty marki mają dzięki temu stać się wręcz „kosmiczne”.

Czytaj także: Stworzyli „Buty Jezusa”. Woda święcona w Nike Air Max 97 

Kolejną fazą projektu będzie zbadanie możliwości ciał atletów na postawcie ćwiczeń fizycznych, które wykonują obowiązkowo astronauci. Adidas chce dzięki temu lepiej zrozumieć, czego potrzebują sportowcy kupujący jego produkty oraz opracować dla nich kompleksowy trening na poprawę wytrzymałości i zwiększenie siły.

- Nawiązaliśmy współpracę z US National Lab ze względu na podobne zainteresowania innowacjami – podkreślił wicedyrektor ds. globalnej strategii Adidasa, James Carnes cytowany przez CNN. – Rozmowy wstępne doprowadziły do powstania pomysłu zmaksymalizowania wyjątkowych warunków Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, takich jak mikrograwitacja, w celu zbadania produktów dla sportowców – dodaje.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA