Uber Eats rozszerza ofertę o restauracje z własnymi dostawcami

Aplikacja do zamawiania posiłków chce zawalczyć o restauracje, które już mają swoich własnych dostawców.

Aktualizacja: 03.07.2019 11:42 Publikacja: 03.07.2019 11:34

Uber Eats rozszerza ofertę o restauracje z własnymi dostawcami

Foto: Shutterstock

Dotąd Uber Eats współpracował wyłącznie z restauracjami, które chciały zaoferować swoim klientom dostawę przez kurierów dostępnych w aplikacji Uber Eats. Dziś platforma rozszerza swoją działalność również na lokale, angażujące swoich własnych dostawców – oferta nazywa się „Bring Your Own Courier”.

W jej ramach ponad 120 tys. restauracji w Belgii, Francji, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii, a także w Polsce może teraz obsługiwać klientów i rozwijać działalność dzięki Uber Eats. Dla restauracji wyposażonych we własne zaplecze dostawców wprowadzono dodatkowo niższą opłatę. 

Czytaj także:  Uber szykuje rewolucję. Miejska sieć lotnicza i jedzenie z drona 

Jak podaje firma głównym celem wprowadzenia nowej opcji dostawy jest zapewnienie użytkownikom Uber Eats znacznie większego wyboru dań spośród dostępnych w aplikacji restauracji. Z aplikacji korzysta już dziś 220 tys. lokali w ponad 500 miastach na całym świecie. Restauracje korzystające z własnych dostawców będą ponosiły niższą opłatę. Dotyczy to 5 tys. lokali Polsce.

Dynamicznie rosnący rynek dostaw jedzenia, odgrywający coraz większą rolę we wzroście małych i średnich firm, do 2023 r. ma osiągnąć wartość blisko 21 mld dol. Dodatkowo dla 70 proc. małych i średnich restauracji współpracujących z Uber Eats dostawy posiłków będą stanowiły coraz większą część ich ogólnych przychodów.

- Chcemy pomóc jak największej liczbie restauracji, otwierając ich „wirtualne drzwi” i dając wartość dla ich biznesu. Z tego powodu udostępniamy naszą technologię wszystkim restauracjom chcącym rozwijać swoją działalność dzięki Uber Eats. Zarówno dla rodzinnej pizzerii, która właśnie dokonała pierwszej dostawy, jak i dla ulubionych restauracji, które chcą dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów. Jesteśmy głęboko przekonani, że nowe rozwiązanie będzie szansą na rozwój dla dużych i małych restauracji, a użytkownikom aplikacji umożliwi jeszcze bogatszy wybór dań – mówi Rodrigo Arévalo, szef Uber Eats w regionie EMEA. 

Uber Eats działa w 10 miastach w Polsce: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Sopocie, Gdyni, Łodzi, Katowicach i Lublinie. Dzięki rosnącej popularności aplikacji nad Wisłą, Polska szybko stała się jednym z największych rynków dla tej usługi w całej Europie.

Uber Eats jest obecnie dostępny w ponad 500 miastach, w 36 krajach na całym świecie, pozwalając użytkownikom na zamawianie posiłków z ponad 220 tysięcy restauracji.

Jednym z głównych klientów jest sieć McDonald’s, usługa dowozu została wprowadzona w 2017 r. Od tego czasu zrealizowano ponad 1,2 mln zamówień.

Dotąd Uber Eats współpracował wyłącznie z restauracjami, które chciały zaoferować swoim klientom dostawę przez kurierów dostępnych w aplikacji Uber Eats. Dziś platforma rozszerza swoją działalność również na lokale, angażujące swoich własnych dostawców – oferta nazywa się „Bring Your Own Courier”.

W jej ramach ponad 120 tys. restauracji w Belgii, Francji, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii, a także w Polsce może teraz obsługiwać klientów i rozwijać działalność dzięki Uber Eats. Dla restauracji wyposażonych we własne zaplecze dostawców wprowadzono dodatkowo niższą opłatę. 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje
Biznes
Majówka 2024 z zaciśniętym pasem. Większość Polaków zostanie w domu