Dotąd Uber Eats współpracował wyłącznie z restauracjami, które chciały zaoferować swoim klientom dostawę przez kurierów dostępnych w aplikacji Uber Eats. Dziś platforma rozszerza swoją działalność również na lokale, angażujące swoich własnych dostawców – oferta nazywa się „Bring Your Own Courier”.
W jej ramach ponad 120 tys. restauracji w Belgii, Francji, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii, a także w Polsce może teraz obsługiwać klientów i rozwijać działalność dzięki Uber Eats. Dla restauracji wyposażonych we własne zaplecze dostawców wprowadzono dodatkowo niższą opłatę.
Czytaj także: Uber szykuje rewolucję. Miejska sieć lotnicza i jedzenie z drona
Jak podaje firma głównym celem wprowadzenia nowej opcji dostawy jest zapewnienie użytkownikom Uber Eats znacznie większego wyboru dań spośród dostępnych w aplikacji restauracji. Z aplikacji korzysta już dziś 220 tys. lokali w ponad 500 miastach na całym świecie. Restauracje korzystające z własnych dostawców będą ponosiły niższą opłatę. Dotyczy to 5 tys. lokali Polsce.
Dynamicznie rosnący rynek dostaw jedzenia, odgrywający coraz większą rolę we wzroście małych i średnich firm, do 2023 r. ma osiągnąć wartość blisko 21 mld dol. Dodatkowo dla 70 proc. małych i średnich restauracji współpracujących z Uber Eats dostawy posiłków będą stanowiły coraz większą część ich ogólnych przychodów.