Transport pieniędzy w asyście uzbrojonych ochroniarzy ma się stać jedną z ważnych nóg biznesowych spółki. Pocztowcy zapowiadają, że mają ambicję stać się liderem tego segmentu. Do 2023 r. chcą zdobyć udziały na poziomie 20 proc.

- Nasza strategia zakłada dążenie do osiągnięcia pozycji głównego gracza na rynku w usługach logistyki gotówki oraz uzyskanie pozycji wiodącego podmiotu dla sektora finansowego i sieci handlowych, wraz z zapewnieniem procesu rozliczeń – deklaruje Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej (PP). – Dostosowujemy się w swojej działalności do panujących warunków i zwiększamy zakres oferowanych usług. Rynek logistyki gotówki to miejsce, w którym PP szuka dodatkowych przychodów. W swoich założeniach chcemy efektywnie poprawiać wyniki finansowe związane z tym segmentem – podkreśla Sypniewski.

Za realizację tych planów odpowiada Pion Poczta Polska Ochrona (PPO), wyspecjalizowana jednostka, która obejmuje swym zasięgiem obszar całego kraju, odpowiadając m.in. za kompleksową obsługę obrotu gotówkowego, konwojowanie i ochronę wartości pieniężnych. W PPO pracuje ponad 3 tys. pracowników ochrony. – Do dyspozycji klientów mamy ponad 7,5 tys. placówek pocztowych w całym kraju, rozbudowaną sieć sekcji konwojowych i ponad pięćset pojazdów specjalistycznych w tym bankowozów typu A i B oraz dedykowany serwis transakcyjny, dostępny przez siedem dni w tygodniu – mówi Jacek Jasiński, dyrektor zarządzający PPO.

Poczta w zakresie ochrony pracuje dla instytucji państwowych, spółek skarbu państwa, instytucji samorządowych, ale również sieci handlowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Zajmuje się również ochroną lotnisk.

W ub. r. firma IQS przeprowadziła badania dotyczące satysfakcji z usług logistyki gotówki świadczonych przez PPO. Wzięło w nim udział ponad 200 punktów handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. 99,9 proc. ankietowanych zadeklarowało, że jest zadowolonych ze współpracy z PP.