Apple wielkim wygranym Dnia Singla na platformach Alibaby

Amerykański gigant sprzedał najwięcej smartfonów podczas tegorocznego Dnia Singla na platformach grupy Alibaba, pobijając chińskie marki Huawei i Xiaomi.

Aktualizacja: 12.11.2018 12:05 Publikacja: 12.11.2018 10:50

Apple wielkim wygranym Dnia Singla na platformach Alibaby

Foto: AFP

Szaleństwo zakupowe na platformach e-commerce grupy Alibaba z okazji Dnia Singla powoli dobiega końca, ale już teraz wiadomo, że tegoroczne święto będzie rekordowe. Internauci wydali już z tej okazji ponad 30,8 mld dol., a do końca zabawy wciąż pozostały 2 godziny (Dzień Singla trwa do poniedziałku 12 listopada do godziny 13.59 czasu polskiego). Dla porównania, ubiegłoroczny rekord wyniósł 25,3 mld dol.

Podczas Dnia Singla klienci z całego świata mogą skorzystać ze zniżek, jakie oferują tysiące sprzedawców wystawiających swoje produkty w sklepach internetowych Alibaby, w tym na popularnym AliExpress. Idea jest taka, by każdy mógł tego dnia sam sprawić sobie prezent - w odróżnieniu od walentynek, które zwykle są utrapieniem dla osób samotnych.

Czytaj także: Apple pokazał nowości, w tym ogromny tablet

Chiński gigant opublikował dzisiaj ranking marek, które poradziły sobie najlepiej w czasie tegorocznego święta. Jednym z największych wygranych okazała się firma Apple. Amerykański koncern sprzedał najwięcej smartfonów w sklepach Alibaby, pobijając chińskie marki. Choć nie zostały podane konkretnych danych o liczbie sprzedanych produktów, to wiadomo, że Apple znalazło się wśród 237 marek, których sprzedaż podczas Dnia Singla przekroczyła 14,36 mln dol.

To oznacza wielkie odbicie marki Apple na chińskim rynku, na którym firma nie radziła sobie najlepiej w ostatnich latach, głównie przez rosnącą konkurencję lokalnych marek. W bieżącym roku amerykański gigant stopniowo poprawiał swoje wyniki w Państwie Środka, a w ostatnim kwartale zakończonym we wrześniu udało mu się podnieść przychody o 16 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Tegoroczny Dzień Singla wyraźnie wskazuje, że Apple na dobre wraca do łask na azjatyckich rynkach.

Czytaj także: Samsung pokazał prototyp smartfona z rozkładanym ekranem

Tuż za amerykańskim gigantem uplasował się Huawei, obecnie największy producent smartfonów w Chinach. Na podium stanęło również chińskie Xiaomi.

Bardzo słabo wypadł z kolei Samsung, który spadł na ósmą pozycję w rankingu sprzedaży. Południowokoreańska marka straciła ostatnio na popularności w Chinach, przegrywając w ostrej rywalizacji z pozostałymi potentatami.

Szaleństwo zakupowe na platformach e-commerce grupy Alibaba z okazji Dnia Singla powoli dobiega końca, ale już teraz wiadomo, że tegoroczne święto będzie rekordowe. Internauci wydali już z tej okazji ponad 30,8 mld dol., a do końca zabawy wciąż pozostały 2 godziny (Dzień Singla trwa do poniedziałku 12 listopada do godziny 13.59 czasu polskiego). Dla porównania, ubiegłoroczny rekord wyniósł 25,3 mld dol.

Podczas Dnia Singla klienci z całego świata mogą skorzystać ze zniżek, jakie oferują tysiące sprzedawców wystawiających swoje produkty w sklepach internetowych Alibaby, w tym na popularnym AliExpress. Idea jest taka, by każdy mógł tego dnia sam sprawić sobie prezent - w odróżnieniu od walentynek, które zwykle są utrapieniem dla osób samotnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika
Materiał partnera
Handel z drugiej ręki napędza e-commerce
Materiał partnera
TOGETAIR 2024: drogi do ocalenia Ziemi