Prowadzący programu „Last Week Tonight” poświęcił cały premierowy odcinek czwartego sezonu na naświetlenie kłamstw, jakich dopuścił się w ostatnim czasie Donald Trump, oraz jego szokujących braków wiedzy. Jak zauważa John Oliver, słuchając przemówień lub czytając wpisy na Twitterze obecnego prezydenta USA, często trudno jest odróżnić prawdę od fałszu. Nawet jeden z bardziej wpływowych popleczników Trumpa w świecie biznesu, Peter Theil, powiedział, że nie powinniśmy odbierać niektórych słów prezydenta dosłownie – na przykład tego, że zamierza wybudować mur na granicy USA i Meksyku. Tymczasem Trump przekonywał niedawno na swoim Twitterze, że mur rzeczywiście powstanie i już szykowane są środki na jego budowę.

Widać więc, że nawet zwolennicy Trumpa nie są czasem pewni, które informacje przekazywane przez prezydenta są prawdziwe, a które należy traktować z przymrużeniem oka. Jest to bardzo niepokojące, biorąc pod uwagę fakt, jak wielką władzę w państwie będzie miał on przez najbliższe cztery lata. A co gorsza – jak wskazuje John Oliver – obecny prezydent zdaje się nie posiadać podstawowej wiedzy, która jest konieczna do kierowania państwem. Choćby w kwestiach amerykańskiego systemu obrony jądrowej, stopy bezrobocia, demografii obszarów wiejskich w kraju i wielu innych ważnych sprawach wymienianych przez komika.

Oliver postanowił więc wziąć edukację prezydenta USA w swoje ręce. Ponieważ, jak stwierdził, głównym źródłem informacji czerpanych przez Trumpa są media, to właśnie tym kanałem postanowił do niego dotrzeć. Komik wykupił w tym celu spoty reklamowe w trzech kluczowych serwisach medialnych – CNN, MSNBC i Fox News – które, według niego, Trump ogląda codziennie. Reklamy mają mieć charakter edukacyjny i w ciekawy sposób przekazywać wiedzę niezbędną dla prezydenta USA. Pierwsze z nich były już emitowane na wyżej wymienionych stacjach w regionie Waszyngtonu w poniedziałek rano między godziną 8:30 a 9:00.

Zobacz niektóre z edukacyjnych reklam w najnowszym odcinku programu „Last Week Tonight”.