Na Poczcie Polskiej zapłacimy kartą

W ponad 4 600 placówkach Poczty Polskiej można płacić kartami Visa i Mastercard - poinformował w środę rzecznik prasowy Poczty Polskiej Zbigniew Baranowski.

Aktualizacja: 02.11.2016 11:31 Publikacja: 02.11.2016 11:26

Na Poczcie Polskiej zapłacimy kartą

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Jak czytamy w komunikacie spółki, w ponad 4 600 placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było konsorcjum PKO BP i eService.

"Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty" - mówił, cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski. Dodał, że dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, spółka ma szansę stać się "jednym z filarów nowoczesnej e-administracji".

Klienci Poczty Polskiej bez limitów kwotowych i dodatkowych kosztów mogą płacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe - opłaty za rachunki, np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe. "Udostępnienie płatności bezgotówkowych to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę oraz ułatwienie i przyspieszenie obsługi, co będzie szczególnie istotne w okresie przedświątecznego wzmożonego ruchu zakupowego" - podkreślono w komunikacie.

Terminale zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług, m.in. doładowania telefonów komórkowych, wypłaty gotówki. "W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera" - poinformowano w komunikacie.

Poczta Polska podkreśla, że uruchomienie płatności kartami wpisuje się w rządowy program rozwoju cyfrowej i bezgotówkowej gospodarki.

Spółka realizuje także projekt elektronicznego systemu potwierdzania odbioru (EPO) na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W jej placówkach działa już 2 tys. tzw. "signature padów" służących do rejestracji odręcznych podpisów, a listonosze dostarczają sądową korespondencję z użyciem 5 700 wielofunkcyjnych tabletów. W najbliższych tygodniach placówki finalnie zostaną wyposażone w ok. 9 tys. "signature padów", a listonosze w 20 tys. tabletów.

Jak czytamy w komunikacie spółki, w ponad 4 600 placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było konsorcjum PKO BP i eService.

"Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty" - mówił, cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski. Dodał, że dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, spółka ma szansę stać się "jednym z filarów nowoczesnej e-administracji".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje