#RZECZoBIZNESIE: Michał Pieprzny: Lojalny klient oczekuje nagrody

Jakie korzyści daje firmom i ich klientom wprowadzenie programów lojalnościowych i czy są one skuteczne?

Aktualizacja: 18.08.2016 14:22 Publikacja: 18.08.2016 12:59

#RZECZoBIZNESIE: Michał Pieprzny: Lojalny klient oczekuje nagrody

Foto: Rzeczpospolita

PAYBACK to multipartnerski program bonusowy działający w Polsce od 2009 r. Umożliwia on uczestnikom zbieranie punktów za każdy dokonany zakup w wybranych sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a następnie wymienienie ich na nagrody lub płacenie punktami za zakupy u wybranych partnerów lub płacenie punktami za zakupy u wybranych partnerów. Tego typu programy lojalnościowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów, o czym świadczą liczby - kartę PAYBACK posiada obecnie w Polsce ok. 7 milionów osób.

Jakie korzyści daje ona klientom?

- Po pierwsze, karta PAYBACK pozwala szybciej odbierać nagrody – mówi Michał Pieprzny, prezes PAYBACK Polska.

- Po drugie, program jest wygodny, mamy bardzo dużo ofert promocyjnych, dzięki którym można bardzo szybko zebrać dużą liczbę punktów – dodaje.

- I po trzecie, jest wiarygodny. Punkt ma monetarną wartość, czyli w momencie, w którym jest on wydany, konsument ma gwarancję, że będzie warty za miesiąc czy rok w każdej firmie zawsze tyle samo – uzupełnia.

Korzyścią dla firm partnerskich jest z kolei możliwość szybkich zysków i zaoszczędzenie na kosztach wprowadzenia własnego programu lojalnościowego.

Programy lojalnościowe tworzą ogromne bazy danych

- PAYBACK to nie tylko program bonusowy, który pozwala firmom wynagradzać swoich klientów za zakupy bądź zachowania związane z ich markami. Jest on również bazą wiedzy o zachowaniach konsumenckich, hubem analitycznym, jak i platformą marketingową, przez którą marki mogą komunikować się bądź reklamować – mówi Michał Pieprzny.

Gromadzone przez firmę dane są wykorzystywane do pozyskiwania cennej wiedzy o zachowaniach i preferencjach konsumentów.

Jakie trendy zakupowe obserwujemy obecnie na rynku? Michał Pieprzny opowiada o trzech kluczowych trendach, na które firmy powinny zwrócić uwagę.

- Po pierwsze zaobserwowaliśmy trend hybrydyzacji konsumpcji, co oznacza, że zachowania konsumentów zależą od kategorii zakupowej. W niektórych kategoriach kupujemy produkty droższe, bardziej markowe, w innych natomiast staramy się bardziej oszczędzać, żeby mieć więcej pieniędzy na te rzeczy premium, które nas cieszą – mówi.

- Kolejnym ciekawym trendem jest personalizacja oferty. Konsumenci oczekują, że oferta będzie dopasowana do nich i będzie odpowiadała na ich potrzeby – kontynuuje.

- Trzecią ważną rzeczą jest rosnąca rola millenialsów. Jest to pokolenie, które najpierw musi cię polubić, żeby od ciebie kupić, czyli odwrotnie niż starsze pokolenie – podkreśla.

PAYBACK to multipartnerski program bonusowy działający w Polsce od 2009 r. Umożliwia on uczestnikom zbieranie punktów za każdy dokonany zakup w wybranych sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a następnie wymienienie ich na nagrody lub płacenie punktami za zakupy u wybranych partnerów lub płacenie punktami za zakupy u wybranych partnerów. Tego typu programy lojalnościowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów, o czym świadczą liczby - kartę PAYBACK posiada obecnie w Polsce ok. 7 milionów osób.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?