Od rana klienci Alior Banku skarżą się na profilu banku na Facebooku, że nie mogą zalogować się do systemu bankowości internetowej i mobilnej. Niektórzy wskazują, że po długim oczekiwaniu wreszcie udało im się dostać na swoje konto, ale brakuje niektórych funkcjonalności. Na razie Alior, siódmy co do wielkości bank w Polsce, nie opublikował komunikatu wyjaśniającego skalę awarii i podającego termin rozwiązania problemów.

Alior ma ponad 2,3 mln klientów indywidualnych mających podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej – wynika z danych PRnews.pl. Największy pod tym względem jest PKO BP (10 mln), mBank i Pekao (3,6 mln). Liczbau żywkotników bankowości mobilnej Aliora to 210 tys. (liderem jest PKO BP mające ponad 2,3 mln).

Bankowość internetowa w Polsce szybko się rozwija. Na koniec marca ponad 35,7 mln klientów indywidualnych miało dostęp do banku przez internet, czyli o 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba aktywnych klientów, czyli logujących się przynajmniej raz w miesiącu, to 16,32 miliona (o ponad 400 tys. więcej niż na koniec 2017 roku), co stanowi ponad 45 proc. wszystkich rachunków i po raz pierwszy przekroczyła granicę 16 mln.

- Klienci Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe mogą doświadczać wydłużonych czasów logowania do bankowości internetowej. Sytuacja ta została częściowo rozwiązana, bank nadal pracuje nad całkowitym wyeliminowaniem problemu. Wszystkich klientów przepraszamy za niedogodności - mówi Kamila Nowak z biura prasowego Alior Banku.

Aktualizacja

Bank informuje, że problemy z logowaniem do bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku zostały rozwiązane, a system transakcyjny działa poprawnie. Wszystkich klientów przepraszają za niedogodności i zapraszają do logowania się do aplikacji.