Banki

#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Misiak: Klient rekomenduje bank, gdy mu ufa

tv.rp.pl
Podstawową rzeczą jest budowanie zaufania, które trwa latami i oparte jest o jakość i właściwe podejście do klientów – mówi Tomasz Misiak , Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Gość tłumaczył, że badania pokazują, iż w dzisiejszym świecie, w którym mamy wiele bodźców i informacji zewnętrznych, opinia rodziny czy znajomych stanowi pewną wskazówkę i drogowskaz.

- Aż 84 proc. Polaków korzysta z rekomendacji i jest skłonnych je dawać. Ponad 60 proc. naszych decyzji zakupowych ma związek z rekomendacjami. Jest to bardzo silne narzędzie - mówił Misiak.

Wyjaśnił, że największą rolę pełnią osoby do których mamy zaufanie.

- W pierwszej kolejności korzystamy z opinii rodziny i najbliższego otoczenia. Jest to wielkość rzędu 40 proc. Cenimy również opinię przyjaciół – mówił gość.

Przyznał, że usługi bankowe w trochę inny sposób są wybierane przez klientów.

- Podstawową rzeczą jest tutaj budowanie zaufania, które trwa latami i oparte jest o jakość i właściwe podejście do klientów – tłumaczył.

Zaznaczył, że klienci, którzy zdobędą zaufanie instytucji finansowych mają szansę stać się ich ambasadorami.

- Ponad 43 proc. osób, które zdecydowało się rekomendować Bank Millenium to osoby, które doceniły naszą jakość, skuteczność w działaniu i produkty. Obok ceny produktu jest to najważniejszy argument za wybraniem danej instytucji finansowej – mówił.

Zdradził, że mierzone jest jaka część klientów jest skłonna rekomendować usługi i produkty.

- Jesteśmy liderem w tej kategorii w ostatnich badaniach TNS Zoom. Mamy predyspozycje do tego, żeby zapytać naszych klientów czy nie chcieliby naszych rozwiązań przekazać w formie rekomendacji - ocenił Misiak.

- Zbudowaliśmy program oparty o rozwiązanie win-win. Mamy program „Lubię to polecam”, gdzie klient za rekomendację usługi otrzymuje różne nagrody. Nagrody mają szansę zdobyć również klienci, którzy wchodzą do programu jako osoby polecone – tłumaczył.

Zaznaczył, że bank od marca działa w ramach programu innowacyjnego z wykorzystaniem bankowości mobilnej.

- Przez okres 3 miesięcy ponad 70 tys. klientów zdecydowało się rekomendować Bank Millenium – podał.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL