#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Misiak: Klient rekomenduje bank, gdy mu ufa

Podstawową rzeczą jest budowanie zaufania, które trwa latami i oparte jest o jakość i właściwe podejście do klientów – mówi Tomasz Misiak , Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 04.07.2017 14:07 Publikacja: 04.07.2017 13:59

#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Misiak: Klient rekomenduje bank, gdy mu ufa

Foto: tv.rp.pl

Gość tłumaczył, że badania pokazują, iż w dzisiejszym świecie, w którym mamy wiele bodźców i informacji zewnętrznych, opinia rodziny czy znajomych stanowi pewną wskazówkę i drogowskaz.

- Aż 84 proc. Polaków korzysta z rekomendacji i jest skłonnych je dawać. Ponad 60 proc. naszych decyzji zakupowych ma związek z rekomendacjami. Jest to bardzo silne narzędzie - mówił Misiak.

Wyjaśnił, że największą rolę pełnią osoby do których mamy zaufanie.

- W pierwszej kolejności korzystamy z opinii rodziny i najbliższego otoczenia. Jest to wielkość rzędu 40 proc. Cenimy również opinię przyjaciół – mówił gość.

Przyznał, że usługi bankowe w trochę inny sposób są wybierane przez klientów.

- Podstawową rzeczą jest tutaj budowanie zaufania, które trwa latami i oparte jest o jakość i właściwe podejście do klientów – tłumaczył.

Zaznaczył, że klienci, którzy zdobędą zaufanie instytucji finansowych mają szansę stać się ich ambasadorami.

- Ponad 43 proc. osób, które zdecydowało się rekomendować Bank Millenium to osoby, które doceniły naszą jakość, skuteczność w działaniu i produkty. Obok ceny produktu jest to najważniejszy argument za wybraniem danej instytucji finansowej – mówił.

Zdradził, że mierzone jest jaka część klientów jest skłonna rekomendować usługi i produkty.

- Jesteśmy liderem w tej kategorii w ostatnich badaniach TNS Zoom. Mamy predyspozycje do tego, żeby zapytać naszych klientów czy nie chcieliby naszych rozwiązań przekazać w formie rekomendacji - ocenił Misiak.

- Zbudowaliśmy program oparty o rozwiązanie win-win. Mamy program „Lubię to polecam”, gdzie klient za rekomendację usługi otrzymuje różne nagrody. Nagrody mają szansę zdobyć również klienci, którzy wchodzą do programu jako osoby polecone – tłumaczył.

Zaznaczył, że bank od marca działa w ramach programu innowacyjnego z wykorzystaniem bankowości mobilnej.

- Przez okres 3 miesięcy ponad 70 tys. klientów zdecydowało się rekomendować Bank Millenium – podał.

Gość tłumaczył, że badania pokazują, iż w dzisiejszym świecie, w którym mamy wiele bodźców i informacji zewnętrznych, opinia rodziny czy znajomych stanowi pewną wskazówkę i drogowskaz.

- Aż 84 proc. Polaków korzysta z rekomendacji i jest skłonnych je dawać. Ponad 60 proc. naszych decyzji zakupowych ma związek z rekomendacjami. Jest to bardzo silne narzędzie - mówił Misiak.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Największy bank USA pozwał drugi bank Rosji. Groźba konfiskaty blisko 10 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
Szwajcaria nie chce powtórki z bankructwa Credit Suisse