Zuzanna Dąbrowska: Kampania strachu i propagandy TVP

Przed wyborami państwowa telewizja zdecydowała się na uprawianie ostrej krucjaty informacyjno-komentarzowej. Czy czeka nas teraz dokręcenie śruby?

Aktualizacja: 29.06.2020 04:56 Publikacja: 28.06.2020 18:25

Zuzanna Dąbrowska: Kampania strachu i propagandy TVP

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

„Festiwal wpadek Trzaskowskiego” (6 czerwca), „Trzaskowski zrezygnował z uczciwości” (8 czerwca), „Trzaskowski wspiera LGBT i antyklerykalizm” (10 czerwca) i „Puste obietnice Trzaskowskiego” (11 czerwca) – to tytuły materiałów z „Wiadomości” Telewizji Polskiej, wyemitowanych przez kilka dni trwania monitoringu mediów Press-Service Monitoring Mediów dla serwisu Press. TVP prowadziła kampanię wyborczą konsekwentnie i z rozmachem.

Od 3 do 16 czerwca w „Wiadomościach” pojawiło się 227 materiałów o kandydatach na prezydenta. 97 dotyczyło Andrzeja Dudy, z czego 94 (prawie 97 proc.) miało pozytywny wydźwięk, a trzy neutralny. Materiałów o negatywnym wydźwięku nie było. 67 materiałów poświęcono Rafałowi Trzaskowskiemu, z czego 58 (prawie 87 proc.) miało negatywny wydźwięk, a dziewięć – neutralny. Nie było materiałów o pozytywnym wydźwięku. Pozostałym kandydatom w sumie poświęcono 63 materiały – w większości o wydźwięku neutralnym (dwa materiały pokazujące Roberta Biedronia w pozytywnym świetle, trzy negatywne o Władysławie Kosiniaku-Kamyszu i jeden negatywny o Szymonie Hołowni).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Publicystyka
Kazimierz Groblewski: Sztaby wyborcze przed dylematem, czy już spuszczać bomby na rywali
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Karol Nawrocki w Białym Domu. Niedźwiedzia przysługa Donalda Trumpa
analizy
Likwidacja „Niepodległej” była błędem. W Dzień Flagi improwizujemy
Publicystyka
Roman Kuźniar: 100 dni Donalda Trumpa – imperializm bez misji
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Publicystyka
Weekend straconych szans – PiS przejmuje inicjatywę w kampanii prezydenckiej?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne