Nowe możliwości producenta cukru Diamant

Modernizacja zakładu w Środzie Wielkopolskiej to kluczowy element planu inwestycyjnego Grupy Pfeifer & Langen w Polsce.

Publikacja: 27.01.2019 23:01

Cukrownia w Środzie Wielkopolskiej

Cukrownia w Środzie Wielkopolskiej

Foto: materiały prasowe

Zwiększone moce produkcyjne, znaczące ograniczenie zużycia energii, rozwój wielkopolskiego rolnictwa i całego regionu, to główne efekty modernizacji cukrowni w Środzie Wielkopolskiej. Obiekt stał się teraz jedną z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku cukrowni w Europie. Ta priorytetowa inwestycja zrealizowana przez producenta cukru Diamant kosztowała ponad 260 mln zł i jest jednym z elementów przyjętej przez firmę strategii 2020. Wartość inwestycji planowanych przez Grupę Pfeifer & Langen w Polsce na lata 2017–2019 wyniesie ponad 400 mln zł.

Większa produkcja, niższe zużycie energii

Modernizacja zakładu w Środzie Wielkopolskiej to kluczowy element wieloletniego planu inwestycyjnego przyjętego przez Pfeifer & Langen. Dzięki nowej infrastrukturze cukrownia może przerabiać 12 tys. ton buraków na dobę, co pozwala na wyprodukowanie 250 tys. ton cukru rocznie przy bardzo niskim zużyciu energii. Ta bezprecedensowa rozbudowa cukrowni umożliwi Grupie P&L efektywne konkurowanie na europejskim i światowym rynku cukru.

W kolejnym etapie planowanej rozbudowy zakład w Środzie zostanie wyposażony m.in. w nowoczesną pakownię, wydajną halę spedycyjną z ośmioma rampami załadunkowymi oraz w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania, pierwszy w branży w tej części Europy. To wszystko usprawni realizację strategicznego celu firmy, jakim jest dostarczanie w Polsce, Europie Zachodniej i Południowej najwyższej jakości cukru białego oraz szerokiej gamy nowatorskich, niekonwencjonalnych produktów cukrowych.

– Dzięki unowocześnieniu cukrowni w Środzie Wielkopolskiej nie tylko podnosimy swoją atrakcyjność na europejskim rynku, ale również zacieśniamy współpracę z lokalnymi rolnikami – podkreśla dr Roman Kubiak, prezes zarządu Pfeifer & Langen Polska. – Poza tym tworzymy nowe miejsca pracy, znajdujemy kolejnych partnerów wśród przedsiębiorców w Środzie i całej Wielkopolsce. Zyska na tym cały nasz region.

Ważna nie tylko cena i jakość, ale też pochodzenie surowca

Pfeifer & Langen Polska SA z siedzibą w Poznaniu to jeden z największych producentów cukru w Polsce. Producent popularnej marki Diamant (powstała w 1996 r.) ma ponad 25 proc. udziałów w polskim rynku cukrowniczym i dysponuje czterema cukrowniami: w Środzie Wielkopolskiej, Gostyniu, Miejskiej Górce oraz Glinojecku. W ciągu roku zakłady należące do Pfeifer & Langen produkują ponad 600 tys. ton cukru, który każdego dnia trafia do polskich rodzin i firm.

Dziś konsumenci zwracają uwagę nie tylko na cenę i jakość, ale również na pochodzenie surowców i regionalność. Coraz częściej poszukują tych informacji na opakowaniach produktu. Odpowiedzią na te trendy jest zmiana opakowania Cukru Białego 1 kg Diamant. Grafika na froncie opakowania jednoznacznie komunikuje polskie pochodzenie cukru oraz surowca, z którego jest wytwarzany. Na opakowaniu znajduje się informacja, że cukier jest produkowany w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w cukrowniach położonych w Wielkopolsce i na Mazowszu.

Polska zagłębiem buraków cukrowych

Pfeifer & Langen Polska SA współpracuje z ponad 9 tys. plantatorów w Polsce, którzy dostarczają do fabryk ok. 4 mln ton buraków cukrowych. Z tony uzyskuje się od 140 do 180 kg cukru. Trafia on do bardzo szerokiego grona odbiorców (nie tylko w Polsce, również do innych krajów), m.in. do przetwórstwa w różnych gałęziach przemysłu, do cukierni i piekarni oraz oczywiście na sklepowe półki, a stamtąd – na nasze stoły.

Niezwykle ważne w funkcjonowaniu firmy są partnerskie relacje z plantatorami, którym dostarczana jest wiedza oraz najnowocześniejsze narzędzia niezbędne do prowadzenia efektywnej i zrównoważonej dla środowiska uprawy buraka cukrowego. Współpraca ta opiera się w dużej mierze na bezpośrednich kontaktach z doradcami, organizowaniu warsztatów polowych, Dni Pola, specjalistycznych szkoleń przed każdym sezonem wegetacyjnym.

Marka ciesząca się zaufaniem

Marka Diamant jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Konsumenci, kupując cukier Diamant, oczekują, że będzie to produkt wysokiej jakości i nowocześnie opakowany. Dlatego firma od lat konsekwentnie wprowadza zmiany, poszerza portfolio, zmienia np. gramaturę czy rodzaj opakowań.

Najwyższy udział w sprzedaży asortymentu cukrowego na polskim rynku można uznać za potwierdzenie faktu, że marka Diamant jest dla klientów ważna i cieszy się ich zaufaniem.

- Tekst powstał we współpracy z Pfeifer & Langen Polska SA

Zwiększone moce produkcyjne, znaczące ograniczenie zużycia energii, rozwój wielkopolskiego rolnictwa i całego regionu, to główne efekty modernizacji cukrowni w Środzie Wielkopolskiej. Obiekt stał się teraz jedną z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku cukrowni w Europie. Ta priorytetowa inwestycja zrealizowana przez producenta cukru Diamant kosztowała ponad 260 mln zł i jest jednym z elementów przyjętej przez firmę strategii 2020. Wartość inwestycji planowanych przez Grupę Pfeifer & Langen w Polsce na lata 2017–2019 wyniesie ponad 400 mln zł.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Może nie trzeba będzie zapłacić?
Materiał partnera
Siła kompleksowego wsparcia pracowników
Analizy Rzeczpospolitej
Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych
Analizy Rzeczpospolitej
Coraz więcej technologii i strategii
Materiał partnera
Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu