fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

11 listopada

Chorwacka telewizja przeprasza za materiał o marszu w Warszawie

AFP
Chorwacka telewizja publiczna HRT relacjonowała Marsz Niepodległości, który 11 listopada przeszedł ulicami Warszawy. Wydarzenie określono jako "zgromadzenie nacjonalistów i skrajnej prawicy". Po interwencji ambasady przedstawiciele stacji przeprosili

W organizowanym przez MON marszu „Dla Ciebie Polsko", w którym szli głównie politycy PiS, oraz oddzielonym od nich buforem żołnierzy Marszu Niepodległości wzięło udział, jak oceniła policja, ok. 250 tys. osób. Jego przebieg był w miarę spokojny.

Chorwacka telewizja marsz określiła jako "zgromadzenie nacjonalistów i skaranej prawicy". Sprostowania żądał ambasador Polski w Chorwacji Andrzej Jasionowski.

„W pochodzie wzięło udział około 250 tys. ludzi z całej Polski, a wśród nich rodziny z dziećmi, weterani wojenni oraz cywilni uczestnicy walk o wyzwolenie spod okupacji niemieckiej, którzy w czasie II wojny światowej walczyli z faszyzmem i nazizmem. Byłbym wdzięczny, gdyby Państwo skorygowali te informacje" - przekazał

Po interwencji ambasady Polski w Zagrzebiu prowadzący główne wydanie wiadomości przeprosił polskich i chorwackich widzów. Poinformował, że do informacji o marszu w Warszawie wkradł się błąd spowodowany wykorzystaniem niesprawdzonych źródeł.

- Na czele pochodu z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę szli najwyżsi przedstawiciele państwa, którzy przez nasz błąd zostali pokazani jako uczestnicy innego marszu, w którym brali udział przedstawiciele skrajnej prawicy. Oba pochody były rozdzielone policyjnym kordonem. W podpisie do materiału o marszu niezgodnie z prawdą powiedzieliśmy, że mowa o zgromadzeniu nacjonalistów. Jeszcze raz przepraszamy - przekazał dziennikarz.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA