Reklama

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

Zgon pracownika nakłada na służby kadrowo-płacowe szereg dodatkowych obowiązków. Część z nich polega na sporządzeniu wymaganych dokumentów, część zaś na wypłacie określonych świadczeń.

Publikacja: 16.10.2025 05:20

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

Foto: Adobe Stock

Wraz ze zgonem pracownika jego stosunek pracy ulega wygaśnięciu. Dla kadrowych oznacza to jednak szereg dodatkowych obowiązków, związanych z koniecznością przygotowania dokumentów, w tym wyrejestrowujących z ubezpieczeń, oraz naliczeniem i wypłatą uprawnionym osobom przysługujących im świadczeń.

Nie tylko wynagrodzenie po śmierci pracownika

Pozostało jeszcze 98% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama