- Kancelarie są coraz bardziej świadome możliwości jakie dają im nowoczesne narzędzia służące nie tylko komunikacji, ale także pomagające w bieżącym zarządzaniu przedsiębiorstwem – potwierdza w rozmowie z rp.pl Szymon Kwiatkowski – prawnik, specjalista ds. marketingu usług prawniczych.
Za przykład tego typu aplikacji służącej kancelariom podaje on narzędzia typu Business Canvas Model (BCM). Jest to narzędzie pozwalające na rozwój nowych lub opisanie istniejących w dowolnej organizacji modeli biznesowych. Tego typu narzędzia w sposób wizualny przedstawiają wszystkie obszary działalności kancelarii. - W praktyce jest to tabela opisująca usługi lub produkty oferowane przez Kancelarię, prezentująca infrastrukturę oraz przepływy finansowe. Ze względu na wizualny charakter tabeli jest to idealne narzędzie do ilustracji strategii kancelarii – wyjaśnia Szymon Kwiatkowski.
Business Canvas Model został wymyślony i przedstawiony przez Alexanda Osterwaldera. Od chwili prezentacji, BCM jest powszechnie wykorzystywany przez przedsiębiorstwa na każdym poziomie rozwoju. Od startupów, przez małe organizacje po takie firmy jak Deloitte, PWC, E&Y, NASA, Ericsson.
- Istotą BCM jest możliwość zespołowej pracy nad modelem biznesowym, który tworzony jest w formie graficznej i wizualnej. Procesy do tej pory zastrzeżone najczęściej dla analityków biznesowych mogą być dostępne i zrozumiałe dla szerszego grona. Także dla prawników i kancelarii – wskazuje ekspert.
Szymon Kwiatkowski dodaje, iż oprócz BCM istnieje szereg innych narzędzi do graficznego i wizualnego przedstawienia modelu biznesowego. - Warto tu wymienić schematy przygotowane przez Board of Innovations. Wiele modeli biznesowych jest opisanych na łamach książek i wydawnictw np. „Seizing The White Space" autorstwa Marka Johnsona – podaje ekspert.